نمایندگان مجلس اختصاص قیر ۴۳ شهر استان چهارمحال‌وبختیاری را پیگیری کنند

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به اینکه موضوع تهاتر قیر در صحن مجلس شورای اسلامی رد شد، از نمایندگان مردم تقاضا می‌شود پیگیری لازم برای اختصاص قیر به ۴۳ شهر استان چهارمحال‌وبختیاری و تخصیص ماشین‌آلات به شهرداری‌ها را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _شنبه بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نام‌گذاری شعار سال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» اظهار کرد: همه با هم با وحدت و وفاق این شعار را محقق کنیم تا شاهد تحول عظیمی در کشور باشیم.

وی با اشاره به مشکل اعتبارات شهرداری‌ها در اجرای قیر افزود: با توجه به اینکه موضوع تهاتر قیر در صحن مجلس شورای اسلامی رد شد، از نمایندگان مردم تقاضا می‌شود پیگیری لازم برای اختصاص قیر به ۴۳ شهر استان چهارمحال‌وبختیاری و تخصیص ماشین‌آلات به شهرداری‌ها را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه برای پیشرفت هر منطقه باید محورهای مواصلاتی آن منطقه پیشرفت کند تا از بن‌بست خارج و دروازه‌های اقتصادی گشوده شود، خاطرنشان کرد: بر همین اساس محورهای مواصلاتی مهم استان از جمله محور مواصلاتی شهرکرد-بروجن-لردگان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، محور شلمزار-ناغان به کارون چهار و محور شهرکرد-فارسان به مسجدسلیمان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و محور بن-داران به تیران، پیگیری بیشتر نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص اعتبار را می‌طلبد، همچنین با تکمیل و راه‌اندازی راه‌آهن در استان، تحول بزرگ اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت تونل‌های محورهای مواصلاتی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اعتبارات لازم برای بازسازی محورهای مواصلاتی در استان بسیار ناچیز است و باید مورد توجه قرار گیرد.

سلیمانی با بیان اینکه استعدادهای ورزشی در استان به دلیل نبود امکانات ورزشی شکوفا نمی‌شود، ادامه داد: در بعضی مناطق استان از جمله بخش دوآب صمصامی در شهرستان کوهرنگ امکانات فضای ورزشی صفر است که انتظار داریم برای تکمیل پروژه‌های ورزشی تأمین اعتبار شود.

وی تکمیل و بهره‌برداری فاضلاب‌های شهری و انتقال آب به دشت دیناران و دشت خانمیرزا را از دیگر مطالبات برشمرد و خواستار پیگیری این موضوع از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه طبق قانون، آموزش شوراهای اسلامی برعهده وزارت کشور است، گفت: به‌منظور کمک به مجموعه استانداری دو کارگاه آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان با همکاری دادگستری، نیروی انتظامی و جبهه فرهنگی استان برگزار کردیم که بازخورد خوبی داشت و امیدواریم که برگزاری چنین جلساتی از سوی سایر ارگان‌های ذی‌ربط تداوم داشته باشد.

وی گفت: تسهیل در ارائه خدمات توسط سازمان‌ها و ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی از طریق به‌کارگیری ظرفیت شوراهای اسلامی در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی و حمایت از ورزشکاران، مدال‌آوران و هیئت‌های ورزشی مؤثر است.

کد خبر 660950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.