پیشرفت ۷۰ درصدی گذرگاه تاریخی و گردشگری خورشید

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از پیشرفت ۷۰ درصدی ساماندهی گذرگاه تاریخی با محوریت سه مناره معروف در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر کلاهدوزان با بیان اینکه منطقه سه شهرداری اصفهان دارای بیشترین گذرهای تاریخی و قدیمی است، اظهار کرد: یکی از مکان‌های بسیار قدیمی این منطقه محله «جویباره» است که ساماندهی گذرگاه‌های تاریخی آن از سال‌های گذشته مورد هدف شهرداری اصفهان و در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

وی افزود: ساماندهی گذر دارالضیافه برای برقراری پیوند دو مناره دارالضیافه با محور گردشگری جویباره و منار ساربان و چهل دختران با نام گذر «خورشید» نام‌گذاری شده که طول محور احیا و ساماندهی حدفاصل بین دو منار دارالضیافه تا منار ساربان به طول ۶۰۰ متر است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: ابتدای این محور با منار تاریخی چهل دختران از سمت خیابان سروش و قدمت نزدیک به هزار سال آغاز می‌شود و پس از گذر از دل محله سرتاوه به منار ساربان می‌رسد و سپس وارد خیابان کمال می‌شود و تا دومنار دارالضیافه در محله جویباره امتداد پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه که با توجه به محور تاریخی دارای کف و بدنه نامناسب بود، منطقه سه بر آن شد این محور را بیشتر مرمت و احیا کند که در همین راستا کل مسیر خاکبرداری، بتن‌ریزی، غلاف‌گذاری، لوله‌های آبرسانی، سنگ‌فرش و نورپردازی آن انجام شد.

کلاهدوزان با اشاره به اعتبار پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی این پروژه شهری گفت: بخشی از این گذرگاه برای اتصال به دو مناره دارالضیافه از عرض خیابان کمال عبور می‌کند که به حالت جزیره‌ای اجرا و تمام موارد ایمنی و ترافیکی در آن رعایت شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه حدود ۷۰ درصد است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه جاری به پایان برسد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان اظهار امیدواری کرد: با احیای محورهای تاریخی منطقه سه همچون بازار منجم، بازار در دشت و گذر قصر که عملیات عمرانی آن به تازگی آغاز شده است محور گردشگری جذابی ایجاد شود که در کنار سایر جاذبه‌های معماری این منطقه همچون بازار سنتی، خانه‌ها و مساجد تاریخی بتواند باعث رونق گردشگری در این منطقه باشد، چراکه ایجاد این محور علاوه بر بهبود شرایط محیطی و زندگی شهروندان از لحاظ اقتصادی برای مردم منطقه آورده خواهد داشت.

کد خبر 660909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.