۱۷۷ میلیارد ریال سهم هزینه‌های عمرانی شهرداری در سال جاری است

مسئول امور مالی شهرداری گوگد گفت: در بخش مصارف شهرداری سهم هزینه‌های جاری از کل هزینه‌ها ۷۶ میلیارد ریال معادل ۳۰ درصد از کل هزینه است و ۱۷۷ میلیارد ریال یعنی ۷۰ درصد سهم هزینه‌های عمرانی عملکرد است.

مهدی عظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آن چه که ما به عنوان بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی کردیم و به تصویب شورای اسلامی شهر نیز رسید مبلغ یکصد و ده (۱۱۰) میلیارد ریال بود که از مبلغ برآوردی پیش بینی ما شصت (۶۰) میلیارد ریال از منابع محلی و مبلغ پنجاه (۵۰) میلیارد ریال نیز کمک‌های دولتی و اعتبارات ارزش افزوده بود.

وی افزود: طبق پیش بینی امور مالی مبلغ چهل و پنج (۴۵) میلیارد ریال در سر فصل هزینه‌های جاری و مبلغ شصت و پنج (۶۵) میلیارد ریال در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی (عمرانی) هزینه شد.

مسئول امور مالی شهرداری گوگد خاطرنشان کرد: با پایان یافتن سال ۱۴۰۱ و نهایی شدن عملکرد، شهرداری فرآیند رو به رشد شهرداری طی پنج سال اخیر داشته است که به وضوح به چشم می‌خورد، چراکه براساس روال قبل پیش‌بینی بودجه شهرداری نسبت به ۱۴۰۰ باید نهایتاً ۲۰ درصد افزایش را نشان بدهد، به عنوان مثال فروش و واگذاری املاک به صورت مقطعی است و امکان کاهش بودجه طی سال‌های آتی را در بر خواهد داشت.

عظامی تاکید کرد: با وجود احتمالات، در بودجه پیش بینی شده افزایش بالای ۳۰ درصد را لحاظ می‌کنیم، با این وجود عملکرد شهرداری نسبت به بودجه بیش از ۲۵۰ درصد را نشان می‌دهد، و این درحالی است که هیچ گونه ثبت تهاتری و یا درآمدهای سرمایه گذاری و این گونه موارد لحاظ نشده است و مبلغ وصولی واقعی و قطعی است. وی افزود: سال ۱۴۰۱ با برنامه‌های مدون و پیش‌بینی شده از قبل درآمدهای وصولی شهرداری مبلغ دویست و پنجاه و سه (۲۵۳) میلیارد ریال بوده که از این مبلغ وصولی ۵۲ درصد سهم درآمدهای محلی و ۴۸ درصد سهم کمک‌های دولتی و اعتبارات ارزش افزوده است.

وی اضافه کرد: در بخش مصارف شهرداری سهم هزینه‌های جاری از کل هزینه‌ها ۷۶ میلیارد ریال بوده که ۳۰ درصد از کل هزینه است و ۱۷۷ میلیارد ریال یعنی ۷۰ درصد سهم هزینه‌های عمرانی عملکرد است که با توجه به ماده ۶۸ قانون شهرداری‌ها که تاکید شده است، سهم اعتبارات عمرانی نباید کمتر از ۴۰ درصد باشد. رشد ۳۰ درصدی در هزینه‌های عمرانی نشانگر روند رو به رشد شهرداری را تضمین می‌کند.

کد خبر 660899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.