ایجاد اشتغال و رونق تولید نیازمند راه‌اندازی واحدهای صنعتی است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال و رونق تولید توجه به راه‌اندازی واحدهای صنعتی ضروری است، گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان بن برای محرومیت‌زدایی اختصاص پیدا کرد اما باید محل هزینه‌کرد آن به‌صورت شفاف مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز _شنبه بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شهرستان بن زادگاه شهید دریاقلی سورانی، نخستین شهید روحانی است.

وی با اشاره به مشکلات شهرتان بن افزود: انتظار داریم پروژه فاضلاب این شهر پس از ۳۰ سال از زمان آغاز پروژه، به بهره‌برداری برسد؛ کارخانه فرومنگنز این شهرستان نیز از ۱۸ سال پیش تاکنون بلاتکلیف رها شده است، لذا برای ایجاد اشتغال و رونق تولید، راه‌اندازی واحدهای صنعتی ضروری است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه جاده ترانزیتی بن_داران باید مورد توجه قرار گیرد تا آمار تصادفات کاهش پیدا کند، گفت: اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به شهرستان بن برای محرومیت‌زدایی اختصاص یافته است اما باید محل هزینه‌کرد آن به‌صورت شفاف مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه اهالی روستای بارده، حیدری و لارک مشکل مسکن دارند، تصریح کرد: انتظار می‌رود به اهالی این سه روستا زمین واگذار شود تا ساخت‌وسازها انجام شود.

بهارلویی خواستار تخصیص بودجه برای اجرای طرح‌های کشاورزی ۹۲ هکتاری روستای حیدری، اختصاص شناسه ملی به روستای جمالو، احداث زیرگذر، مسیر دسترسی به روستای بارده، رفع مشکل مرزی بارده با چادگان و سه‌راهی بارده، تخصیص آب برای طرح رضوان‌شهر وردنجان و سامان‌دهی جاده‌های بین مزارع شهر یان‌چشمه شد.

ظرفیت‌های شورا محدود و توقعات زیاد است

عبدالله صفیان، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ظرفیت‌های شورا محدود و توقعات زیاد است، گفت: از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواستار هستیم به جای این نقیصه و کمبود، همدلی را جایگزین کمبود ظرفیت‌ها کنند.

وی افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ساز یک نهاد غیردولتی در ایران است که با هدف ساخت مدرسه‌های جدید و بازسازی مدارس با همت خیران تاکنون اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است، لذا می‌طلبد به همت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و پیگیری آنان دولت نیز سهم خود را در زمینه مدرسه‌سازی به‌موقع پرداخت کند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر ظرفیت شوراهای بخش و شهرستان، افزود: شوراها ابزار قوی و مؤثر در کنار دولت و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که با پیگیری مسئولانه وظایف خود می‌توانند گره‌گشای مشکلات مردم باشند، بر همین اساس نباید حالت انفعالی به خود بگیرند، چراکه اگر شوراهای فرادست نقش خود را به درستی ایفا کنند، می‌توانند در پیشبرد سیاست‌های نظام و اهداف توسعه‌ای شهرستان نقش مؤثری داشته باشند.

کد خبر 660892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.