بهترین بازی شاگردان مورایس رقم خورد / پرسپولیس و سپاهان همچنان در کورس قهرمانی

در هفته بیست​‌ونهم لیگ برتر تنها چهار تیم بالای جدول موفق به کسب پیروزی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال با برتری پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور، تیم‌های اول تا چهارم جدول همراه بود و چهار دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسید. در این هفته تیم‌های پرسپولیس و سپاهان با برتری‌های پرگل بهترین‌های هفته بودند تا تکلیف قهرمانی در هفته آخر مشخص شود. تکلیف تیم چهارم جدول با پیروزی تراکتور مقابل نساجی مشخص شد و تیم تبریزی سال آینده به احتمال فراوان یکی از تیم‌های آسیایی خواهد بود. در پایین جدول هرچند سقوط نفت مسجدسلیمان قطعی شد اما تکلیف دیگر تیم سقوط کننده مشخص نشد تا در هفته آخر از بین صنعت نفت آبادان و مس کرمان یک تیم به لیگ آزادگان سقوط کند.

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال از نگاه ایمنا:

بازی هفته: سپاهان پنج - پیکان صفر

دیدار سپاهان و پیکان که پر از گل و البته جنجال بود، جذاب‌ترین بازی هفته لقب گرفت. این دیدار از اواخر نیمه نخست با دلیل اعلام پنالتی به سود سپاهان جنجالی شد و در ادامه اخراج مهاجم پیکان بر اعتراض پیکانی‌ها اضافه کرد. سپاهان اما با گل‌های پرتعداد جواب کادر فنی پیکان را داد تا تیمی که هفته گذشته بازی خانگی‌اش را در خانه رقیب برگزار کرد با خاطره‌ای پنج‌گله اصفهان را ترک کند.

ترین​‌های هفته بیست​‌ونهم لیگ برتر فوتبال

تیم هفته: پرسپولیس

هرچند سپاهان بهترین برد هفته را کسب کرد اما ارزش برد پرسپولیس آن هم به دلیل جایگاه و پتانسیل گل‌گهر بسیار بیشتر بود. پرسپولیس که استرس عجیب صدرنشینی را از ابتدای بازی داشت، به خوبی بر خود مسلط ماند و خیلی زود از گل‌گهر پیش افتاد. پیروزی چهارگله برابر گل‌گهر صدر را برای پرسپولیس حفظ کرد تا احتمالاً هفته آینده قائم‌شهر میزبان جشن قهرمانی پرسپولیس باشد.

سرمربی هفته: یحیی گل‌محمدی (پرسپولیس)

در مهم‌ترین بازی هفته این یحیی گل‌محمدی بود که تیمش با غلبه بر فشار روانی صدرنشینی پیروز نبرد حیاتی با گل‌گهر شد. تیم یحیی گل‌محمدی شاید سخت‌ترین بازی‌اش را از بین دیدارهای هفته‌های پایانی با موفقیت پشت سر گذاشت تا از همین حالا خود را برای جشن قهرمانی آماده کند.

ترین​‌های هفته بیست​‌ونهم لیگ برتر فوتبال

دروازه‌بان هفته: علیرضا حقیقی (نساجی)

دروازه‌بان نساجی در دیدار برابر تراکتور روز فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت و بارها با واکنش‌های خوب مانع گلزنی بازیکنان تراکتور شد. هرچند او در آخرین دقیقه بازی مغلوب محمد قنبری شد و دروازه‌اش باز شد اما با این وجود در بین دروازه‌بان‌های هفته بیست‌ونهم بهترین عملکرد را داشت تا به عنوان بهترین دروازه‌بان هفته انتخاب شود. در این هفته نیما میرزازاد، دروازه‌بان سپاهان در نیمه دوم دیدار با پیکان هم با مهار یک پنالتی عملکرد خوبی داشت.

مدافع هفته: محمدحسین مرادمند (استقلال)

مدافع استقلال با به ثمر رساندن اولین گل فصل خود، تیمش را خیلی زود به بازی با مس رفسنجان بازگرداند. او که با این گل زمینه ساز برتری آبی‌پوشان در رفسنجان شد در طول بازی نیز در فاز دفاعی عملکرد خوبی داشت تا به عنوان بهترین مدافع هفته انتخاب شود. میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان و دانیال اسماعیلی‌فر دیگر مدافعان برتر هفته بودند.

هافبک هفته: مهدی ترابی (پرسپولیس)

یک شب فوق‌العاده برای مهدی ترابی در دیدار با گل‌گهر سیرجان رقم خورد. ترابی که برابر گل‌گهر به لطف اشتباهات عجیب محسن فروزان هتریک کرد با شایستگی بازیکن برتر هفته شد. ترابی با این هتریک جمع گل‌های خود در فصل جاری را به عدد هفت رساند، او همچنین با هشت پاس گل در رده دوم بهترین پاسورهای لیگ قرار دارد. در این هفته امید نورافکن و سعید صادقی نیز دیگر هافبک‌های برتر هفته بودند که نمایشی فوق‌العاده در سپاهان و پرسپولیس از خود ثبت کردند.

ترین​‌های هفته بیست​‌ونهم لیگ برتر فوتبال

مهاجم هفته: شهریار مغانلو (سپاهان)

مهاجم سپاهان برابر پیکان دو بار گلزنی کرد و یک پاس گل نیز به نام خود ثبت کرد. مغانلو ابتدا در آخرین دقایق نیمه نخست از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و در ادامه گل چهارم تیمش را روی کرنر ارسالی فرشاد احمدزاده به ثمر رساند. مغانلو در ادامه پاس گل پنجم تیمش را داد تا با این آمار برابر پیکان با ۱۲ گل به صدر جدول گلزنان صعود کند و در جدول پاسورها نیز با شش پاس گل در رتبه چهارم قرار گیرد.

گل هفته: محمد قنبری (تراکتور)

در این هفته بازیکنان سپاهان و پرسپولیس هم گل‌های زیبایی به ثمر رساندند که انتخاب زیباترین گل از میان آنها واقعاً سخت بود. با این حال گل زیبای محمد قنبری انتخاب بهترین گل هفته را راحت کرد. او که به سبک آرین روبن از کنج محوطه جریمه با شوت کات‌دار پای چپ دروازه حقیقی را باز کرد با این گل سه امتیاز را برای تیمش به ارمغان آورد تا تراکتور در آخرین بازی خانگی فصلش رتبه چهارمی خود را قطعی کند. این گل را در ادامه مشاهده می‌کنیم:

کد خبر 660887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.