احتمال ضرر ۶۰ میلیون پوندی و جذب نشدن ستاره‌ها توسط یونایتد!

تیم اریک تن‌هاخ پس از نتایج بدی که کسب کرد، هنوز می‌تواند در جمع چهار تیم‌برتر انگلیس قرار گرفته و سهمیه فصل آینده UCL را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منچستریونایتد نباید دوباره فرصت حضور در لیگ قهرمانان را از دست بدهد. تیم اریک تن‌هاخ، از زمان پیروزی یک بر صفر مقابل وولوز در تاریخ سی‌ویکم دسامبر، بین جمع چهار تیم برتر لیگ‌برتر حضور داشته است، اما از آنجایی که آنها برای رویارویی مجدد با تیم جولن لوپتگی در روز شنبه (امروز) آماده می‌شوند، در خطر جدی از دست دادن جایگاه چهارم، و سپردن آن به لیورپول قرار دارند.

یونایتد کمتر از دو هفته پیش، پس از شکست استون ویلا، ۷ امتیاز نسبت به لیورپول، برتری داشت، اما از آن زمان، این برتری تنها به یک امتیاز کاهش یافته است. اگر شیاطین‌سرخ نتوانند ولوز را شکست دهند، تیم یورگن کلوپ با پیروزی برابر لسترسیتی در روز دوشنبه، جایگاه آنها را تسخیر خواهد کرد.

یونایتد یک بازی مقابل لیورپول در پیش دارد. اما درحالی که مرسی‌سایدی‌ها در فرم غیرقابل توقف هستند، یونایتد، سقوط آزاد را تجربه می‌کند. یکی از عوامل مهم در فرم ضعیف تیم تن‌هاخ، عملکرد بد خارج از خانه آنها بوده است. دو شکست مقابل برایتون و وستهام، به این معنی بود که آنها در این فصل هشت بازی خارج از خانه لیگ را شکست خورده‌اند، که به اندازه اورتون است‌.

آنها در ۱۰ بازی اخیر خود، تنها ۸ گل به ثمر رسانده‌اند که کمتر از هر تیم دیگری در لیگ است. شیاطین‌سرخ پس از انجام بازی‌های بیشتر از هر تیمی در پنج لیگ برتر اروپا، خسته به نظر می‌رسند و اعتماد به نفس آن‌ها به شدت کاهش یافته است که نمونه آن را می‌توان در بازی ضعیف داوید دخیا مقابل وستهام، مشاهده کرد

قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر، اساسی‌ترین شرط باشگاهی مانند یونایتد است که هرگز برای دو فصل متوالی در راهیابی به لیگ قهرمانان شکست نخورده است. با این حال، رسانه GOAL به عواقب احتمالی این ناکامی مجدد، نگاهی انداخته است.

احتمال ضرر ۶۰ میلیون پوندی و جذب نشدن ستاره‌ها توسط یونایتد!

زیان‌های مالی

یونایتد خوش شانس است که چه جواز حضور در فصل آینده لیگ‌قهرمانان اروپا را بدست بیاورد و چه نه، درآمدشان بالا خواهد ماند. در این فصل آنها بین ۵۹۰ تا ۶۱۰ میلیون پوند درآمد کسب می‌کنند، اگرچه، به گفته ایندیپندنت، اگر به UCL راه می‌یافتند، درآمد بالاتری را کسب می‌کردند.

با این حال، با توجه به اینکه باشگاه نیاز به پرداخت ۲۰۶ میلیون پوند اعتبار از مخارج نقل و انتقالات دارد، همچنان تحت تأثیر این ضربه مالی قرار خواهند گرفت. تفاوت درآمد بین لیگ اروپا و لیگ‌قهرمانان بسیار زیاد است. تنها برای راهیابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌ها ۱۳ میلیون پوند درآمد دارند. هر برد در مرحله گروهی UCL مبلغ ۲.۴ میلیون پوند بیشتر به همراه دارد، کسب تساوی حدود ۸۰۰هزار سود دارد. فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا، یونایتد سه بازی را برد و دو تساوی کسب کرد و ۸.۲۸ میلیون پوند به جیب زد. آنها برای راهیابی به مرحله یک شانزدهم نهایی ۸.۳ میلیون پوند اضافی به دست آوردند که در مجموع حدود ۳۰ میلیون پوند بیشتر از درآمد روز مسابقه، به آنها می‌رسد. اگر شیاطین‌سرخ به یک چهارم نهایی می‌رسیدند، ۹.۲ میلیون پوند اضافی به جیب می‌زدند.

اگر منچستر در لیگ قهرمانان را حاضر باشد، مسلماً حداقل ۷۳ میلیون پوند درآمد خواهند داشت. برای قهرمانی در لیگ اروپا، حداقل ۱۳ میلیون پوند می‌توان کسب کرد. یونایتد برای به دست آوردن همین مقدار پول از راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا، باید قهرمان لیگ اروپا شود. یونایتد با راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا در این فصل، حدود ۱۰ میلیون پوند به دست آورد. اگر آنها تا این مرحله در لیگ قهرمانان اروپا پیش رفته بودند، درآمدشان به ۳۵ میلیون پوند نزدیک می‌شد.

بر اساس عملکرد فعلی، اگر تیم تن‌هاخ فرصت حضور در فصل آینده لیگ‌قهرمانان اروپا را از دست بدهد، ۶۰ میلیون پوند ضرر خواهد کرد، که با این پول می‌توان یک هافبک جوان یا دروازه‌بانی مطمئن برای به چالش کشیدن داوید دخیا، جذب کرد.

احتمال ضرر ۶۰ میلیون پوندی و جذب نشدن ستاره‌ها توسط یونایتد!

کاهش حقوق و از دست دادن اعتبار

برای محافظت از باشگاه در صورت از دست دادن فرصت صعود به UCL و کاهش درآمد به این واسطه، قرارداد بازیکنان یونایتد حاوی بند مربوط به قرار گرفتن در جمع چهار تیم‌برتر لیگ انگلیس و کسب مجوز حضور در لیگ قهرمانان است. عدم انجام این کار به معنای کاهش ۲۵ درصدی حقوق است. برای کریستیانو رونالدو، عدم حضور یونایتد در لیگ قهرمانان، به معنای کاهش دستمزد تقریباً ۱۲۰ هزار پوندی در هفته بود. پردرآمدترین بازیکنان باشگاه، مانند برونو فرناندز، دخیا و کاسمیرو، می‌توانند حالا با این سرنوشت مواجه شوند.

برای فرناندز، راشفورد و بسیاری دیگر، این دومین کاهش متوالی حقوق خواهد بود. اگرچه یونایتد دومین تیم به لحاظ پرداخت دستمزد بالا در لیگ‌برتر است و تنها چلسی را بالاتر از خود می‌بیند، ممکن است برای برخی از بازیکنان، کاهش دستمزدشان برای دومین دوره متوالی، سخت باشد. غیرممکن نیست که آنها با انجام یک حرکت سودآور، به دنبال کاهش در صورت حساب دستمزدی خود باشند، و دستمزد کمتر، تنها ضرر برای بازیکنان نخواهد بود. کاسمیرو و رافائل واران، پنج بار با رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند و به حداقل رسیدن به نیمه نهایی عادت داشتند. حالا عدم حضور در UCL ضربه بزرگی به روحیه آنها خواهد زد.

احتمال ضرر ۶۰ میلیون پوندی و جذب نشدن ستاره‌ها توسط یونایتد!

بازار نقل و انتقالات سخت‌تر

اولویت اصلی یونایتد در فصل نقل و انتقالات تابستانی، یافتن یک مهاجم فوق‌العاده است. اریک تن‌هاخ به صراحت گفته است که یک ستاره ثابت شده با زدن ۲۰ گل در هر فصل، چیزی است که تیمش بیشترین نیاز را به آن دارد و به خدمت گرفتن مهاجم مورد نیاز آنها، بدون تضمین شانس بازی در بزرگترین رویداد اروپایی بسیار دشوارتر است. ویکتور اوسیمن پس از کسب عنوان بهترین گلزن سری‌آ و قهرمانی ناپولی در این رقابت‌ها، یکی از مورد تقاضاترین مهاجمان تابستانی خواهد بود، اما آیا او، قهرمان ایتالیا را با تیمی که دومین دوره متوالی خود در لیگ اروپا را آغاز می‌کند، عوض می‌کند؟ تصمیم سختی است که باید بگیرد. در مورد هری کین هم که ۳۰ ساله می‌شود و شانس کسب جام را از دست می‌دهد، آیا او واقعاً برای رفتن به تیم دیگری که در لیگ‌اروپا بازی می‌کند، خطر خدشه‌دار کردن اعتبار خود به عنوان مرد یک باشگاه تاتنهام را به جان می‌خرد.

بدون حضور لیگ قهرمانان، کار یونایتد برای جذب بازیکنان بزرگ سخت‌تر خواهد بود و در عوض مجبور می‌شود خرید خود را در سطح پایین انجام دهد. به جای جذب کین، اوسیمن، راندال کولو موانی یا گونکالو راموس، آنها مجبور خواهند بود به گزینه‌هایی مانند جاناتان دیوید، نیکلاس فولکروگ یا ایوان تونی نگاه کنند.

احتمال ضرر ۶۰ میلیون پوندی و جذب نشدن ستاره‌ها توسط یونایتد!

تمدید راشفورد سخت‌تر می‌شود

اگر منچستریونایتد سهمیه فصل آینده لیگ‌قهرمانان را به دست نیاورد، متقاعد کردن ستاره‌هایی که تن‌هاخ زیر نظر دارد، دشوار خواهد بود. آنها همچنین باید به بازیکنانی فکر کنند که در حال‌حاضر در باشگاه هستند اما از شنیدن دوباره موسیقی لیگ‌قهرمانان و درخشش در بزرگترین صحنه فوتبال باشگاهی از همه احساس‌شان، ناامید هستند. راشفورد کمتر از یک سال از قراردادش باقی مانده است و از بهترین فصل دوران حرفه‌ای خود لذت می‌برد. البته این بازیکن قبلاً با پاری سن ژرمن صحبت‌هایی داشته است، درحالی که بسیاری از باشگاه‌های بزرگ دیگر، به جذب او علاقه‌مند هستند.

پاری سن ژرمن هرگز برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا مشکلی ندارد، بایرن‌مونیخ یا رئال‌مادرید نیز از این بابت نگرانی ندارند، اگر یونایتد یک بار دیگر نتواند به رقابت‌ها صعود کنند، ممکن است حتی ستاره‌های خود را از دست بدهد و آن‌ها به تیم‌هایی بپیوندند که در UCL حضور دارند.

احتمال ضرر ۶۰ میلیون پوندی و جذب نشدن ستاره‌ها توسط یونایتد!

و تن‌هاخ چطور؟

به نظر عجیب است که بعد از تمام پیشرفت‌هایی که یونایتد تحت هدایت تن‌هاخ در این فصل داشته است، طرح برکناری او را پیشنهاد کنیم، اما اگر این تیم در رسیدن به لیگ قهرمانان شکست بخورد، به خصوص پس از اینکه در چنین موقعیت خوبی برای صعود قرار گرفت، پس موقعیت تن‌هاخ به عنوان مدیر، ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. دیوید مویس تنها چند روز پس از اینکه مشخص شد وستهام شانسی برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر ندارد اخراج شد، درحالی که لوئیس فن خال نیز، زمانی در اولدترافورد بود، پس از اینکه نتوانست برای دومین فصل با یونایتد، سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا بدست بیاورد، علیرغم قهرمانی در جام‌حذفی، برکنار شد. ژوزه مورینیو در دو سال اول حضورش، یونایتد را دوباره به رقابت‌ها بازگرداند، اما وقتی مشخص شد که موقعیت آنها در این رقابت‌ها در سومین دوره حضورش در خطر است، او نیز اخراج شد.

تنها سرمربی‌ای که نتوانسته است یونایتد را به جمع چهار تیم‌برتر پرمرلیگ برساند و یک فصل دیگر در تیم بماند، اوله گونار سولسشر در سال ۲۰۱۹ است، این درحالی است که اسطوره منچستریونایتد به تازگی پیشنهاد تمدید قراردادی سه ساله را روی میزش داشت و توافقات صورت گرفته بود، او تیمی را از مورینیو تحویل گرفته بود در شرایط سختی قرار داشت. تن‌هاخ به احتمال زیاد بدون توجه به اتفاقات آینده‌، سرمربی باقی خواهد ماند، اما پس از آن تحت فشار زیادی قرار خواهد گرفت تا در فصل آینده سهمیه UCL را کسب کند و اگر یونایتد موفق به انجام این کار نشود، این مرد هلندی نیز به سرنوشت سایرین دچار خواهد شد.

احتمال ضرر ۶۰ میلیون پوندی و جذب نشدن ستاره‌ها توسط یونایتد!

آخرین وضعیت در میان بزرگان

علی‌رغم اینکه یونایتد یک دهه است که قهرمان لیگ نشده است، هنوز هم به عنوان یکی از بزرگترین باشگاه‌های اروپا شناخته می‌شود، اما اگر قرمزها همچنان در لیگ قهرمانان حضور نداشته باشند، وضعیت نامطمئن به نظر می‌رسد. آنها در خطر تبدیل شدن به یک باشگاه معمولی هستند. آنها همچنین در معرض خطر از دست دادن هواداران جوانی هستند که با تماشای لیگ قهرمانان اروپا بزرگ می‌شوند و فقط گاهی اوقات یونایتد را در این رقابت‌ها می‌بینند. به محبوبیت پاری‌سن‌ژرمن، رئال مادرید و بارسلونا در بین هواداران جوان، حتی در انگلیس، و درخشش منچسترسیتی در خارج از این کشور، نگاه کنید، منچسترسیتی اکنون به یکی از بهترین تیم‌های اروپا تبدیل شده که فوتبالی مدرن انجام می‌دهند. یونایتد و حتی رئال‌بتیس یا فاینورد، از چینن مزیتی برخودار نیستند.

با از دست دادن پرستیژ و عدم حضور در لیگ قهرمانان، این احتمال بسیار زیاد است که آسیب‌های مالی بیشتری گریبان قرمزها را بگیرد یا اینکه با مشکلات جذب بازیکنان بزرگ مواجه شوند. از زمانی که یونایتد برای اولین بار در سال ۱۹۹۳، در این رقابت‌ها بازی کرد، به تورنمنت لیگ قهرمانان اروپا همانند پرمرلیگ نگاه می‌کرد. آنها دو بار قهرمان شده‌اند و در چهار فینال حضور داشته‌اند و حالا حتی عدم حضور در مرحله گروهی هم، بسیار شرم‌آور است. به همین دلیل است که چهار بازی پایانی فصل، مهمتر از فینال جام‌حذفی مقابل سیتی است که بعد از آنها برگزار می‌شود. شکست مقابل تیم گواردیولا در ومبلی، منجر به انتقادات زیادی از سوی رسانه‌ها خواهد شد، اما از دست دادن فرصت حضور در UCL، بدتر خواهد بود.

کد خبر 660876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.