۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
چرا بشر به فتح ماه روی آورد؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: زمانی که شوروی در اعزام فضانورد و ارسال ماهواره به فضا توانست از آمریکا پیشی گیرد، هر دو کشور به دنبال اهداف بالاتر رفتند و با توجه به جدال سیاسی بین این دو کشور سفر به ماه مورد توجه قرار گرفت.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند پیشرفت صنایع فضایی و ایجاد رقابت بین آمریکا و شوروی اظهار کرد: با پیشرفت بشر در حوزه صنایع فضایی رقابتی بین آمریکا و شوروی شکل گرفت.

وی افزود: در این رقابت به مرور زمان شوروی توانست از آمریکا پیشی گیرد و ایالات متحده آمریکا در صنایع فضایی نسبت به شوروی عقب ماند.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع شوروی در طول تاریخ توانسته بود برای نخستین‌بار انسان را به فضا اعزام کند و علاوه بر آن موفق به ارسال ماهواره‌ای به محیط خارج از جو زمین شده بود.

وی در رابطه با دلیل جهت‌گیری بشر نسبت به فتح کره ماه گفت: زمانی که شوروی در اعزام فضانورد و ارسال ماهواره به فضا توانست از آمریکا پیشی گیرد، هر دو کشور به دنبال اهداف بالاتر حرکت کردند و با توجه به جدال سیاسی بین این دو کشور سفر به ماه مورد توجه قرار گرفت.

مرادی تصریح کرد: درواقع سفر به کره ماه جزو اهداف اصلی شوروی و آمریکا قرار گرفت و دو قطب قدرتمند صنایع فضایی تلاش کردند کره ماه را تسخیر کنند.

وی در همین رابطه افزود: در این رقابت مهم و تنگاتنگ سرانجام آمریکا توانست پس از سال‌ها به کره ماه برسد و شوروی را شکست دهد.

این پژوهشگر علوم فضایی تاکید کرد: اگر در این رقابت آمریکا چند ماه درنگ می‌کرد، شوروی پیروز رقابت می‌شد و روی سطح ماه قدم می‌گذاشت.

وی ادامه داد: با این حال به دلیل اینکه آمریکا توانست ماه را فتح کند، شوروی دیگر در راستای فتح ماه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری نکرد.

کد خبر 660845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.