مراسم «ایرانی پهلوان» در میدان امام(ره) اصفهان برگزار شد + فیلم

مراسم ایرانی پهلوان به مناسب روز ورزش‌زورخانه‌ای در میدان امام(ره) باحضور باستانی‌کاران استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _جمعه بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه_ در روز بزرگ‌داشت ورزش پهلوانی و زور خانه‌ای برنامه ایرانی پهلوان با حضور بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از ورزشکاران و پیشکسوتان زورخانه‌ای استان و مسئولین شهری و استانی از ساعت ۱۷ در میدان امام (ره) برگزار شد. در این مراسم در حدود ۳۰ مرشد با ضرب‌های گوناگون و نوایی خوش، در کنار عمارت عالی‌قاپو ضرب گرفتند و پهلوانی‌کاران از دو سمت حوض میانه میدان وارد شدند.

در ابتدا مراسم تاریخی و قدیمی آب زور، با حضور پهلوانان و خیرین قدیمی برگزار شد تا طی این مراسم چند تن از ورزشکاران باستانی وارد مرحله پهلوانی شوند. آب زور به معنی دادن آب به باستانی‌کاران است تا هیچ‌گاه به خود و زورشان غره نشوند و همیشه به یاد داشته باشند که همیشه حامی مظلومان و مستضعفان باشند.

در ادامه باستانی کاران، با ضرب مرشدان شروع به ورزش کردند.

در پایان مراسم، جواد محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان ضمن تبریک هفته گرامیداشت ورزش باستانی زورخانه‌ای و روز ورزش پهلوانی، اظهار کرد: خوشحالم که ورزش مقدس زورخانه‌ای در اصفهان این چنین پررونق و باشکوه است و از همه مرشدها، پهلوانان، ورزشکاران و صاحب زنگ‌ها تشکر می‌کنم که با جدیت و مرام پهلوانی برای این ورزش تلاش می‌کنند. ورزش پهلوانی یک ورزش آئینی و از دیرباز عجین شده با اسلام است که از مرام مردانگی و پهلوانی مولی الموحدین امام علی (ع) است. امیدوارم این ورزش مقدس بیشتر ترویج پیدا کند.

در ادامه بخش‌هایی از مراسم ایرانی پهلوان را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 660836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.