قوانین حوزه کارآفرینی ساده‌سازی شود

یک کارآفرین و استاد دانشگاه پرتغال گفت: قوانین مربوط به حوزه کارآفرینی باید ساده‌سازی شود تا محیط دوستانه‌ای برای انجام سرمایه‌گذاری، شکوفایی و خلاقیت ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فلیپ کاررا امروز _ پنجشنبه بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، اظهار کرد: در کمتر از یک سال این افتخار را داشتم که از ایران بازدید و با کارآفرینان این کشور پهناور صحبت کنم.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود می‌توان گفت کارآفرینان ایرانی یکی از تاب‌آورترین‌ها در جهان هستند و امید بین این افراد وجود دارد.

این کارآفرین و استاد دانشگاه پرتغال خاطرنشان کرد: با وجود همه چالش‌ها و موارد موجود، کارآفرینان ایران نوآوری و خلق می‌کنند، چراکه عاشق کشور خود هستند. همین کار شرایطی را ایجاد می‌کند که نخبگان بیشتری در مرزهای کشور ایران حفظ شوند، اما این کافی نیست.

کاررا اضافه کرد: در ایران هم بسیار مهم است که دولت قوانین مربوط به حوزه کارآفرینی را ساده‌سازی کند تا محیط دوستانه برای انجام سرمایه‌گذاری و شکوفایی خلاقیت ایجاد شود.

وی ادامه داد: لازم است آموزش‌ها با نیازهای آینده همسو و منطبق شود و همسو با بلند همتی نسل دانشجویان تغییر کند.

این کارآفرین تصریح کرد: طی بازدیدی که از نمایشگاه داشتم، نمونه‌های فعالیت‌های مرتبط که توسط شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان انجام شده است را مشاهده کردم. این یک نمونه بارز از فعالیت یک مؤسسه پیشرو برای فراهم کردن شرایط تشریک مساعی میان استارتاپ‌ها است.

کاررا با اشاره به مزایای این جشنواره و کارآفرینی، گفت: چالش‌ها به ما قدرت می‌دهد، تاب‌آوری ما را بیشتر و ما را برای رقابت‌های جهانی آماده می‌کند.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به رشد ایران باید فراتر از واژه‌ها حرکت و به آنها عمل کنیم، لازم است فن‌آفرینان ایده‌های خود را به کار گیرند؛ اگر هریک از ما نقش خود را انجام دهد تأثیرگذاری بیشتری خواهیم داشت.

کد خبر 660661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.