جشنواره شیخ‌بهایی زمینه‌ساز پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور است

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: پویایی، خلاقیت و تغییر ساختار و ماموریت به اقتضای زمان و نیازهای روز، آینده‌نگری و توجه به فناوری‌های نوظهور، همسویی با اهداف کلان کشور از ویژگی‌هایی است که سبب شده جشنواره شیخ بهایی زمینه‌ساز پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرضا کبیری امروز _ پنجشنبه بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، اظهار کرد: این جشنواره جامع‌ترین و قدیمی‌ترین رویداد کارآفرینی کشور است که در تبیین مفاهیم کارآفرینی، کسب و کار، نوآوری، فناوری، فن‌آفرینی و جذب سرمایه‌گذار پیشرو بوده است.

وی افزود: پویایی، خلاقیت، تغییر ساختار و مأموریت به اقتضای زمان و نیازهای روز، آینده‌نگری و توجه به فناوری‌های نوظهور و همسویی با اهداف کلان کشور از ویژگی‌هایی است که سبب شده این جشنواره زمینه‌ساز پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور باشد.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی خاطرنشان کرد: شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تمرکز بر برقراری ارتباط میان فن‌آفرینان و سرمایه‌گذاران و معرفی فناوری‌های روز و کلان‌روندها در صنایع بزرگ کشور از رویکردهای اصلی این جشنواره است.

کبیری با بیان اینکه ساماندهی مذاکرات سرمایه‌گذاری از جمله تغییرات جشنواره هفدهم نسبت به دوره‌های پیشین است، اضافه کرد: در بخش‌های مختلف این جشنواره جوایزی به برگزیدگان اهدا می‌شود که از جمله آن می‌توان به جایزه ویژه مدیریت شهری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در مجموع این جشنواره ۴۹۷ شرکت‌کننده در محله اولیه داشت که امروز در بخش‌های مختلف جشنواره به ۹ شرکت برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد؛ چهار جایزه در بخش جایزه ویژه مدیریت شهری و یک جایزه در بخش فناوری صنعت‌ساز به برگزیدگان اهدا می‌شود.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره هفدهم شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بوده و مذاکراتی برای شرکت کنندگان جشنواره در این زمینه انجام شده است، ادامه داد: بعضی برنامه‌های حمایتی از جمله جلسات مذاکره سرمایه‌گذاری برگزار شد؛ با مذاکرات انجام شده ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه برای شرکت‌کنندگان جشنواره جذب و ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات نیز ارائه خواهد شد.

کبیری با اشاره به برگزاری نشست انتقال تجربه در هفدهمین دوره این جشنواره، گفت: کارگاه‌های آموزشی با عنوان برای برداشتن گامی فراتر از مهارت‌های سخت به سمت موفقیت‌های جهانی و حرکت به سمت بازارهای جهانی به کمک یادگیری مهارت‌های نرم، برگزار شد.

وی افزود: ۱۱ طرح کسب و کار، هشت طرح فن‌آفرین نوپا و شش طرح فن‌آفرین رشد یافته در این جشنواره برگزیده شدند و این طرح‌ها در زمان برگزاری جشنواره ارائه شد.

کد خبر 660653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.