حضور ایران در گروه C کنار هنگ‌کنگ، فلسطین و امارات / سخت‌ترین گروه نصیب شاگردان کی‌روش شد

قرعه‌کشی مرحله گروهی جام ملت‌های فوتبال ۲۰۲۳ آسیا امروز در کشور قطر در حال برگزاری است تا تیم‌های ملی حریفان خود را در مرحله نخست رقابت‌های قاره‌کهن بشناسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برای دومین‌بار با حضور ۲۴ تیم در شش‌گروه چهار تیمی و از دوازدهم ماه ژانویه (بیست‌ودوم دی‌ماه ۱۴۰۲) تا دهم ماه‌فوریه ⁧۲۰۲۴⁩ (بیست‌ویکم بهمن‌ماه ۱۴۰۲) در ورزشگاه‌های الجنوب، البیت، احمدبن‌علی، الثمامه، شهر آموزش، بین‌المللی خلیفه، جاسم بن‌حمد و عبدالله بن‌خلیفه میزبان برگزار خواهد شد.

از همین‌رو مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های فوتبال ۲۰۲۳ آسیا از ساعت ۱۴:۳۰ امروز _پنج‌شنبه بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در سالن «کاتارا اوپرا هاوس» شهر دوحه قطر با حضور سرمربیان تیم‌های ملی و مدیران فدراسیون کشورهای حاضر در این تورنمنت آغاز شده است.

سید یک: قطر (میزبان) - ژاپن - ایران - کره‌جنوبی - استرالیا - عربستان‌سعودی

سید دوم: عراق، امارات‌متحده عربی، عمان، ازبکستان، چین - اردن

سید سوم: بحرین، سوریه، فلسطین، ویتنام - قرقیزستان - لبنان

سید چهارم: هند، تاجیکستان، تایلند، مالزی، هنگ‌کنگ - اندونزی

گزارش‌زنده مراسم و حواشی:

مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا در سالنی برگزار می‌شود که قبل‌تر میزبان هنرمندان و موزیسین‌های زیادی بوده و عناصر معماری مدرن و سنتی به جذابیت آن افزوده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار کلیپی، حال‌وهوای سالن محل برگزاری قرعه‌کشی را نشان داد.

حسن الهیدوس کاپیتان تیم ملی قطر، تیم کیهیل بازیکن سابق تیم ملی استرالیا، پارک جی‌سونگ اسطوره فوتبال کره جنوبی و بازیکن اسبق منچستریونایتد و سرور جپاروف کاپیتان پیشین ازبکستان در این مراسم حاضر هستند.

ضمن اینکه علی دایی اسطوره فوتبال ایران غایب بزرگ این مراسم است.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این مراسم حضور دارند.

همچنین جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در مراسم قرعه‌کشی حاضر است و از نزدیک شاهد این مراسم خواهد بود.

از لوگوی رسمی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در قطر رونمایی شد.

مهدی طارمی و سردار آزمون از تیم ملی ایران در بین برترین بازیکنان احتمالی این رقابت‌ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفتند.

مهدی محمدنبی نایب‌رئیس و هدایت‌الله ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال در کنار سرمربی تیم ملی در مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور دارند.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران در حاشیه این مراسم خطاب به مردم گفت انشالله بتوانیم دی و بهمن‌ماه دلتان را شاد کنیم.

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی عمان که سال‌ها در ایران با تیم ملی و پرسپولیس کار کرده در این مراسم با امیر قلعه‌نویی دیداری تازه کرد.

شیخ سلمان، رئیس AFC به‌عنوان اولین سخنران مراسم به حاضرین خوشامد گفت و تصریح کرد: این مهم‌ترین تورنمنتی است که در جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود. قطر به‌عنوان یکی از بهترین میزبان‌های تاریخ فوتبال را در میزبانی از جام‌جهانی برآورده کرد. از طرف جامعه و فدراسیون فوتبال قطر به همه خوشامد می‌گویم. همه‌چیز برای یک رویداد خاطره‌انگیز دیگر آماده است و امیدوارم بهترین اتفاقات برای همه تیم‌ها بیفتد. قطر میزبان بهترین نسخه تاریخ جام‌جهانی بود و به توانایی خود در ارائه یک نسخه فوق‌العاده از جام ملت‌های آسیا اطمینان دارد.

در ادامه از شیخ حمد بن‌خلیفه، رئیس فدراسیون فوتبال به‌دلیل میزبانی‌های اخیر این کشور تقدیر شده و حاضرین او را مورد تشویق قرار دادند. همچنین پس از نمایش لوگوی مسابقات، سیدبندی رقابت‌ها در سالن به نمایش درآمد.همچنین نحوه صعود تیم‌ها به مراحل حذفی هم به نمایش گذاشته شد.

از این پس جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا با لوگوی اختصاصی معرفی خواهد شد که امروز رونمایی گردید.

آغاز رسمی قرعه‌کشی:

گروه A: قطر، تاجیکستان، لبنان، چین

گروه B: هند، سوریه، ازبکستان، استرالیا

گروه C: هنگ‌کنگ، فلسطین، امارات، ایران

گروه D: اندونزی، ویتنام، عراق، ژاپن

گروه E: مالزی، بحرین، اردن، کره‌جنوبی

گروه F: تایلند، قرقیزستان، عمان، عربستان‌سعودی

همچنین نمودار مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نیز مشخص شد.

بدین ترتیب تیم ملی ایران در سمت راست نمودار قرار گرفت و در صورت صدرنشینی و پیروزی در اولین بازی مرحله حذفی رقیب احتمالی‌اش کره‌جنوبی و سپس قطر خواهد بود. ضمن اینکه تیم‌های ژاپن، عربستان‌سعودی و استرالیا در سمت دیگر جدول قرار گرفته‌اند و ایران اگر بتواند برای صعود به فینال از رقبا پیشی بگیرد تا دیدار پایانی با ژاپن، عربستان و استرالیا دیدار نخواهد داشت‌.

نکات‌ویژه:

جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا دومین مرتبه‌ای است که با حضور ۲۴ تیم در شش گروه چهار تیمی برگزار می‌شود.

برای ایران دو احتمال وجود دارد تا در گروه‌های آسان یا سختی قرار بگیرد؛ هم‌گروهی با اردن، لبنان و اندونزی می‌تواند ساده‌ترین و هم‌گروهی با عراق، بحرین و هندوستان سخت‌ترین قرعه برای شاگردان امیر قلعه‌نویی باشد.

ورزشگاه‌های میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا که پیش‌تر میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲ بودند در آستانه شروع مراسم قرعه‌کشی به‌نمایش درآمد.

در تمام بازی‌های این تورنمنت از تکنولوژی VAR استفاده خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پاداش مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر را افزایش داده و قرار است برای این تورنمنت ۱۵ میلیون دلار پاداش بدهد.

کد خبر 660620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.