فضاسازی شهر با بهره‌گیری از ابیات شاهنامه فردوسی

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: رویداد بزرگ حکیم توس همزمان با دهه حماسه ایران اسلامی با هدف تقویت انسجام ملی برگزار می‌شود، در این راستا فضاسازی شهر با بهره‌گیری از ابیات شاهنامه در موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی انجام شده است.

یوسف اسماعیل‌‎زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به در پیش‌رو بودن دهه حماسه ایران اسلامی و پاسداشت حکیم سخن ابوالقاسم فردوسی، اظهار کرد: به همین مناسبت، اقدامات مختلفی از بیست‌وچهارم اردیبهشت تا سوم خردادماه پیش‌‎بینی شده است.

وی افزود: از مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به فضاسازی شهر با بهره‌گیری از ابیات شاهنامه در موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی و برگزاری «رویداد بزرگ حکیم توس» در آرامگاه فردوسی حکیم اشاره کرد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه در این رویداد نگاه محتوایی به شاهنامه خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: اجرای نمایشی همراه با سرود و نقالی با حضور هنرمندان و شعرخوانی پیش‌بینی شده است.

اسماعیل‌‎زاده تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری می‌توانند با ارسال عدد ۸ به سرشماره ۱۰۰۰۱۰۸، لینک ثبت‌نام را دریافت کنند، در کنار پاسداشت و گرامیداشت شاهنامه تلاش کرده‌ایم به رشادت‌ها و دستاوردهای ملت ایران که توأم با ایثارگری‌ها بوده است با ابیاتی از حکیم فردوسی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: از جمله اشعار استفاده شده می‌توان به «بیا تا جهان را به بد نسپریم / به کوشش همه دست نیکی بریم»، «نخوانند بر ما کسی آفرین / چو ویران بود بوم ایران زمین» و «چو ایران نباشد، تن من مباد / در این بوم و بر، زنده یک تن مباد» اشاره کرد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه روزهای بیست‌وپنجم و بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه به دلیل همزمانی با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ویژه برنامه‌ای در توس نخواهیم داشت، گفت: تلاش ما بر این بوده است تا از این رویداد برای تقویت اعتماد به نفس و اتحاد و انسجام ملی بهره ببریم.

کد خبر 660585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.