تدبیر بخارست در تامین گرمای زمستان پیش‌رو

شبکه گرمایش منطقه‌ای شهر بخارست، بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و گرمای کافی را تامین نمی‌کند. شهرداری اکنون تصمیم گرفته است برای جبران کمبود انرژی، نیروگاه‌های سیار را برای تامین گرما به شهر وارد کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به مقامات محلی بخارست از خرید ۲۰ نیروگاه حرارتی سیار کوچک برای رفع شکاف‌های شبکه قدیمی گرمایش منطقه خبر دادند. به گفته نیکوسور دان، شهردار بخارست، هدف این پروژه جبران کمبود انرژی در سیستم توزیع است که برخی از بخش‌های آن ۴۰ سال قدمت دارد.

نیروگاه‌های سیار در نزدیکی نقاط مشکل در شبکه گرمایش مستقر خواهند شد تا شهروندان در زمستان امسال به گرمایش کافی دسترسی داشته باشند. این حرکت قرار است به حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ آپارتمان در ۳۴۰ ساختمان کمک کند که حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارند.

پروژه نیروگاه‌های حرارتی کوچک و سیار حدود ۱۳۴ میلیون لئو (کمی بیش از ۲۷ میلیون یورو) برای دولت محلی بخارست هزینه خواهد داشت که در یک دوره ۱۰ ماهه پرداخت خواهد شد. هر نیروگاه دارای یک کانتینر قابل حمل با تجهیزات تولید انرژی حرارتی، دیگ‌های آب گرم و انواع لوله‌ها است.

تدبیر بخارست در تامین گرمای زمستان پیش‌رو

طبق بیانیه شهردار در رسانه‌های اجتماعی، این نیروگاه‌ها قرار است به مدت سه سال و به‌طور عمده در زمستان در خدمت باشد. پس از آن، پروژه‌ای مجزا برای یک نیروگاه بزرگ جدید به نام تایتان قرار است تکمیل شود. سپس نیروگاه‌های سیار برای جبران قدیمی بودن سیستم گرمایش شهری در سایر نقاط شهر منتقل خواهند شد.

شهردار بخارست توضیح داد که بیشتر سیستم گرمایش شهری شامل لوله‌ها، دیگ‌ها و نقاط حرارتی بیش از ۴۰ سال قدمت دارد. طبق یک مطالعه امکان‌سنجی، نقاط توزیع بین شبکه‌ای و مصرف‌کنندگان نمی‌توانند دمای ثابت را تضمین کنند.

علاوه بر این، شهردار توضیح داد که این پروژه همچنین آلودگی ناشی از سیستم گرمایش منطقه‌ای را کاهش می‌دهد، زیرا راکتورهای اضافی به علت مدرن‌تر بودن انتشار کمتری خواهد داشت.

تدبیر بخارست در تامین گرمای زمستان پیش‌رو

کد خبر 660554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.