تماشای پرتره افراد آسیب‌دیده در نمایشگاه «چهره‌ها»

نمایشگاه پرتره «چهره‌ها» با نمایش محمد آتش‌پور در گالری اکنون اصفهان برپا می‌شود.

محمد آتش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نمایشگاه چهره‌ها مجموعه‌ای از کارهای پرتره است که طی چند سال اخیر کشیده شده و به همین دلیل عنوان چهره‌ها را برای این نمایشگاه انتخاب کردم.

وی افزود: این نمایشگاه مجموعه‌ای از چهره‌پردازی انسان‌های آسیب‌دیده از لحاظ جسمی و روحی است؛ افراد نابینا یا مبتلا به سندروم داون در بعضی نقاشی‌ها به تصویر کشیده شده‌اند.

این هنرمند تصریح کرد: پرتره یکی از عام‌ترین و کهن‌ترین اشکال هنری است، پرتره برای من نوعی مطالعه مردم است. پرتره‌پردازی از جهاتی درک و کشف چیستی انسان است، هر پرتره بازتاب زمانه خود به‌شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: پرتره علاوه بر چهره فردی، به‌منزله چهره زمانه نیز تلقی می‌شود، در میان انواع ژانرهای تصویری پرتره به‌طور مستقیم و صریح‌تری به غیبت و در عین حال حضور فرد اشاره دارد، در پرتره‌پردازی هم هنرمند و هم بیننده درگیر مسئله فلسفی دیرپای ارتباط ذهن و بدن می‌شوند، درواقع پرتره‌پردازی در نگاه من حیات بخشیدن به ماده فیزیکی بی‌جان و نشان دادن یک شخص به دیگران است.

این نقاش با اشاره به اینکه در این نمایشگاه ۱۰ اثر پرتره به نمایش گذاشته می‌شود، تصریح کرد: سبک آثار این نمایشگاه رئال است که با تکنیک اکرولیک و رنگ و روغن به تصویر درآمده است.

وی افزود: نمایشگاه چهره‌ها اولین نمایشگاهی است که به‌صورت انفرادی برگزار می‌کنم، پیش‌تر شش نمایشگاه گروهی برگزار شده بود. در این نمایشگاه آثار قابل فروش است.

آتش‌پور درباره مکان و زمان برگزاری نمایشگاه گفت: نمایشگاه چهره‌ها در گالری اکنون، واقع در خیابان مارنان از سمت خیابان نظر غربی برپا می‌شود، افتتاحیه آن نیز روز جمعه، بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه خواهد بود و تا بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، آتش‌پور فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته نقاشی است و حدود هفت سال است که به‌صورت حرفه‌ای در این رشته فعالیت می‌کند.

کد خبر 660529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.