اصفهان از جمله استان‌های پیشرو در ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای است

رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: اصفهان از جمله استان‌های پیشرو در تعداد ورزشکار و تعداد زورخانه به شمار می‌رود و در مسابقات قهرمانی کشور نیز همیشه روی سکو قرار داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهرعلی باران‌چشمه امروز چهارشنبه_بیستم اردیبهشت ماه_ در مراسم یادواره شهدای ورزشکار شهرستان برخوار که به‌مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و روز بسیج ورزشکاران برگزار شد، اظهار کرد: امروز توفیق حضور در اصفهان و تماشای ورزش زورخانه‌ای را از نزدیک داشتم. در تقویم ملی کشورمان روز هفده شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش زورخانه ای است و به همین مناسبت هفته‌ای را در قالب ترویج ورزش زورخانه‌ای نام گذاری کردیم. از پنج شنبه گذشته با حضور در گلستان شهدا و غبارروبی تا امروز بیشتر استان‌ها برنامه‌های متنوعی داشتند؛ هدف اصلی ما تقدیر و تجلیل از افرادی بود که اقدامات جوانمردانه انجام داده‌اند.

وی افزود: نمایش این ورزش در تمامی اماکن برای جذب مخاطب بیشتر و توسعه این ورزش ملی و آئینی، تجلیل از گروه‌هایی همچون معلمان، نظامیان و حتی همسران جانبازان از جمله اقداماتی بود که انجام شد.

روح پهلوانی در ورزش زورخانه‌ای حاکم است

رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در خصوص اهمیت این رشته خاطرنشان کرد: این رشته، ورزش ملی ما به شمار می‌رود و با ایران بزرگ آمیخته است. همچنین ورزشی است که اخلاق و مروت در آن حاکم بوده و به نوعی ورزش جسم و روح به شمار می‌رود. شب بسیار خوبی را سپری کردم چراکه نوجوانان و نونهالانی را دیدم که در این عرصه فعالیت می‌کنند. اصفهان از جمله استان‌های پیشرو در تعداد ورزشکار و تعداد زورخانه به شمار می‌رود و در مسابقات قهرمانی کشور نیز همیشه روی سکو قرار داشته است.

وی ادامه داد: امیدوارم روزی شاهد اجرای این ورزش در تمامی مدارس کشور باشیم‌. سال گذشته با معاونت تربیت و سلامت وزارت آموزش و پرورش تفاهمنامه‌ای منعقد و در سال ۱۴۰۱ شش استان را به عنوان استان پایه مشخص کردیم که شامل تهران، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، قم و فارس بود.

امیدوارم این رشته ورزشی در تمامی مدارس اجرا شود

سردار باران‌چشمه در پایان خاطرنشان کرد: مربیانی را به مدارس فرستادیم تا این رشته را آموزش دهند و خوشبختانه اواخر بهمن‌ماه سال گذشته در خراسان رضوی ششصد دانش‌آموز کلاس پنجمی این ورزش را در سالن اجرا کردند. تلاش ما این است که ورزش زورخانه‌ای در تمام مدارس اجرا شود و ما نیز حمایت همه جانبه خواهیم داشت.

اصفهان از جمله استان‌های پیشرو در ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای است

کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان برگزار خواهد شد

همچنین سرهنگ وحید رجبی، مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: هفته فرهنگی و مرام پهلوانی یادواره شهدای برخوار در این شهرستان و با حضور سردار باران چشمه، ریاست محترم فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای برگزار شد. قرار است سال جاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان برگزار شود که در کنار آن یادواره‌های شهدای ورزشکار شهرستان‌ها دنبال می‌شود.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا در شهرستان‌های مختلف از ابتدای سال در برنامه‌های کانون‌های بسیج قرار گرفته و در تمامی شهرستان‌ها این اتفاق خواهد افتاد. هیئت‌های مختلف ورزشی به صورت تخصصی یادواره‌های شهدای خود را برگزار می‌کنند تا در هفته دفاع مقدس اجلاسیه شهدای ورزشکار اصفهان را داشته باشیم.

تعامل خوبی با هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای داریم

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان در خصوص برنامه‌های پیش رو خاطرنشان کرد: یادواره ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان در سال جدید برگزار خواهد شد. ورزش زورخانه ای و هیئت مربوطه در استان اصفهان شاخص هستند و موفقیت آن‌ها را می‌توان در ورزشکارانی که به کشور معرفی کرده‌اند، مشاهده کرد.

وی ادامه داد: این هیئت تعامل خوبی با سازمان بسیج ورزشکاران و تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان (عج) دارد و برنامه‌های مختلف ما با حضور ورزشکاران این رشته برگزار می‌شود.

اصفهان از جمله استان‌های پیشرو در ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای است

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم از مرشدان برتر و سرپرستان زورخانه‌های شهرستان برخوار و شهر خورزوق تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 660494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.