پرونده ویلموتس بالاخره ختم به‌خیر شد؟

طبق ادعاهای علی تارقلی‌زاده، فدراسیون فوتبال طلب مارک ویلموتس را به‌طور تمام و کمال پرداخت کرده و در فیفا نیز به تائید رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در طول چند سال اخیر همیشه صحبت‌های زیادی درخصوص قرارداد مارک ویلموتس مطرح می‌شد و سال گذشته در نهایت دادگاه CAS رأی پرونده مارک ویلموتس سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتبال ایران را صادر کرد که به‌دنبال آن، دادگاه CAS حکم شکایت مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی پیشین تیم‌ملی را صادر و ایران را به پرداخت مبلغ سه میلیون و ۳۲۵ هزار یورو محکوم کرد. همچنین به این مبلغ سالیانه پنج درصد سود اضافه می‌شود.

با این وجود مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، مبلغ ۳.۵ میلیون دلار که بدهی فدراسیون فوتبال به مارک ویلموتس بوده، از محل پاداش‌ها و پول‌های بلوکه‌شده ایران نزد فیفا پرداخت شده است. موضوعی که بعد از حدود سه‌ماه، شب گذشته توسط هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال به تائید رسید و او در رابطه با چگونگی روند پرداخت طلب سرمربی بلژیکی سابق تیم‌ملی صحبت کرد.

گفتنی است، اعضای هیئت‌رئیسه مدعی بودند فدراسیون فوتبال درآمد ارزی نداشته و به‌همین علت پرداخت طلب ویلموتس از محل پاداش ایران بوده است، اما رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال از تایید فیفا پای پرداخت این بدهی سخن گفت. علی تارقلی‌زاده، مدیر بین‌الملل فدراسیون فوتبال با ارائه توضیحاتی درباره تسویه حساب با مارک ویلموتس بر پایان وظایف مربوط به این فدراسیون در این‌باره تاکید کرد.

تارقلی‌زاده تاکید کرد: تعهدات مربوط به پرداخت به مارک ویلموتس انجام شده است و بر این اساس، هم فیفا و هم فدراسیون فوتبال ایران این فرآیند را پذیرفته‌اند. ضمن اینکه هیچ‌گونه سودی به پرداختی انجام‌شده تعلق نخواهد گرفت.

کد خبر 660475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.