همایش عظیم اربعین مردمی است و باید مردمی بماند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در خصوص گرامیداشت همایش عظیم و معنوی اربعین، باید برنامه‌های شاخصی در جامعه در نظر گرفته و در طول سال اجرایی شود؛ به این‌صورت گفتمان اربعین در جامعه جاری و ساری خواهد ماند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری در نخستین نشست ستاد اربعین استان امسال اظهار کرد: جلسات ستاد اربعین اداری نیست، رویکرد ما خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است و قصد ما انجام یک مأموریت اداری صرف نیست.

وی با تاکید بر اجرای مباحث فرهنگی و تبیینی در همایش اربعین افزود: اصل حرکت اربعین، امری فرهنگی است، هیچ کاری از این بالاتر نیست که شیعه را به واسطه اربعین حسینی به دنیا معرفی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه همایش اربعین در دنیا همچون خورشید می‌درخشد، گفت: دشمن برای بی‌اثر کردن این حرکت عظیم معنوی شبانه‌روز در تلاش است، هر فردی که برای این همایش یک قدم بردارد؛ کاری فرهنگی انجام داده اما هدف ما غنی کردن این فعالیت عظیم است.

وی با تأکید بر لزوم مردمی اداره شدن مراسم اربعین ادامه داد: نباید کاری انجام دهیم که این همایش باشکوه از ید اجرایی مردم خارج شود، به این منظور باید همه امکانات نظام و دولت در این مسیر قرار گیرد اما مهندسی آن با مردم باشد و دولت فقط تسهیلگری کند.

جان‌نثاری فراهم کردن تسهیلات را با اداره کردن همایش متفاوت دانست و گفت: تاکید می‌کنم که اربعین یک همایش عظیم مردمی است و باید مردمی هم بماند، برای پیشبرد امور، طی دو ماه آینده، تعریفی از یک موکبِ در تراز انقلاب و مردم، توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تنظیم و شاخص‌های برتر شناسایی، احصا و به نشست ارائه شود.

وی تاکید کرد: هر اقدامی در این خصوص باید با ستاد اربعین استانی هماهنگ باشد تا برای پیشبرد امور همه انرژی استان در خدمت آن باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان درباره ارائه گزارش عملکرد گمرک استان در اربعین حسینی سال گذشته، یادآور شد: می‌توانیم تجربیات و خواسته‌های عملیاتی گمرک را در سطح ملی پیشنهاد دهیم تا برای رفع مشکلات تصمیم‌گیری شود، در زمینه گرامیداشت همایش عظیم و معنوی اربعین، باید برنامه‌های شاخصی در جامعه در نظر گرفته و در طول سال اجرایی شود.

وی افزود: اینگونه گفتمان اربعین در جامعه جاری و ساری خواهد ماند؛ عملی که دشمن به طور کامل با آن مخالف است. همچنین اعزام پزشک، داوطلبان پزشکی و ارسال دارو نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت تا با کمترین مشکل نسبت به سال گذشته روبه‌رو شویم.

جان‌نثاری تصریح کرد: در راستای غنابخشی فرهنگی، تعدادی روحانی اثرگذار نیز باید شناسایی و به موکب‌داران معرفی شوند تا در موکب‌ها فعالیت فرهنگی و تبیینی داشته باشند.

کد خبر 660396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.