به دنبال افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری در استان اصفهان هستیم

استاندار اصفهان گفت: همه کارگروه‌های اقتصادی استان به دنبال افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد گردشگری در استان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _چهارشنبه بیستم اردیبهشت‌ماه_ در آئین افتتاح هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی اظهار کرد: استان اصفهان با دارا بودن مراکز علمی و پژوهشی متعدد یکی از استان‌های مستعد حوزه علم و فناوری در کشور بوده و جایگاه ممتازی در این حوزه دارد. محصولات و خدمات دانش‌بنیان بسیاری در سال گذشته توسط استان اصفهان ارائه شده است.

وی افزود: این استان در حال حاضر با حدود ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان، جایگاه دوم را در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور به خود اختصاص داده است. شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز طی ۳۰ سال گذشته تلاش قابل توجهی در این حوزه داشته است و یکی از بازیگران اصلی حوزه علم و فناوری در کشور محسوب می‌شود.

استاندار اصفهان گفت: سعی شده است زیست‌بوم مناسبی در استان برای حوزه فناوری فراهم شود. حدود دو هزار نفر از فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان فعالیت می‌کنند که ظرفیت بزرگی از نخبگان را فراهم کرده است.

مرتضوی اضافه کرد: مجموعه پارک‌های علمی و فناوری کشور یکی از نقاط مؤثری هستند که می‌توانند برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشتغال ایجاد کنند و اقتصاد دانش‌بنیان را رشد دهند.

وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان محورهای اصلی حرکت استان اصفهان در سند آمایش است، ادامه داد: همه کارگروه‌های اقتصادی استان به دنبال افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد گردشگری در استان هستند. همه دستگاه‌های استان نیز خود را مکلف می‌دانند برای رسیدن به آینده و اقتصاد مناسب‌تر به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنند.

استاندار اصفهان گفت: امسال رویکرد جدیدی در حوزه مدیریت شهری به جشنواره شیخ‌بهایی اضافه شده است. توسعه و بهبود زیرساخت‌های مدیریت شهری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به اقتصاد دانش‌بنیان کمک می‌کند.

مرتضوی اضافه کرد: در سال‌های اخیر قابلیت‌های استان اصفهان در حوزه صنایع خلاق با نگاه اقتصاد دانش‌بنیان عرضه شده است. شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز پیشران حوزه علم و فناوری استان است.

وی ادامه داد: مدیریت ارشد استان در دولت سیزدهم با درک اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان، تلاش کرده همه مجموعه‌ها را در قالب اکوسیستم موجود مدیریت و راهبری کند.

استاندار اصفهان گفت: از سال گذشته قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در استان تشکیل شد که می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی را برای گره‌گشایی در حوزه اقتصاد فراهم کند.

مرتضوی تاکید کرد: یکی از محورهای اصلی همه کارگروه‌های استان، اقتصاد دانش‌بنیان است و تلاش داریم موضوعات مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی سایر حوزه‌ها قلمداد شود.

وی تصریح کرد: پشتیبانی و حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد ظرفیت برای گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در دستور کار است.

استاندار اصفهان گفت: شهرک انیمیشن نیز ایده جدیدی است که مدیریت استان به دنبال راه‌اندازی آن است. با توجه به پیشینه تاریخی استان، لازم است به این حوزه نیز بپردازیم. ظرفیت‌های قانونی برای حمایت مالیاتی از فعالان این حوزه نیز وجود دارد.

مرتضوی اضافه کرد: طی دو سال اخیر سعی شد ظرفیت‌های استان برای بهبود شرایط کسب‌وکار و ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم شود، از این‌رو استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ به رتبه پنجم شاخص فضای کسب‌وکار در کشور رسید.

وی تصریح کرد: همچنین با همکاری بانک‌های استان، نسبت مصارف به منابع استان برای اولین‌بار به بیش از ۷۶ درصد رسید که از ابتدای دولت سیزدهم ۲۲ درصد رشد کرده و نشان‌دهنده رویکرد استان در پشتیبانی از فعالان اقتصادی است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ بنگاه اقتصادی راکد در سال‌های گذشته به چرخه تولید بازگشت که نشان می‌دهد فضای کسب‌وکار استان به سمت درستی حرکت می‌کند. همچنین به‌منظور تأمین آب، در یک‌سال گذشته پروژه‌های بزرگی آغاز شده است که نتایج آن تا دو سال آینده مشهود خواهد شد.

کد خبر 660394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.