تجارت غیرنفتی ایران و بریکس به بیش از ۳۸ میلیارد دلار رسید /  ایران بر تحریم‌ها غلبه کرد

مبادلات تجاری غیرنفتی ایران و اعضای گروه در سال مالی ۲۳-۲۰۲۲ به ۳۸.۴۳ میلیارد دلار رسید. علی‌رغم کمپین تحریم‌های «فشار حداکثری» از سوی غرب و فشار واشنگتن برای توقیف کشتی‌های نفتی ایران - جمهوری اسلامی توانسته است بر محدودیت‌های یکجانبه غلبه و ظرفیت صنعتی را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از اویل پرایس، تجارت غیرنفتی ایران و اعضای ائتلاف بریکس کشورهای نوظهور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در سال مالی ۲۳-۲۰۲۲ به ۳۸.۴۳ میلیارد دلار رسید که بیانگر افزایش ۱۴ درصدی نسبت به سال مالی قبل است.

چین با ۳۰.۳۲ میلیارد دلار تجارت که ۳۷ درصد افزایش داشته است، شریک اصلی تجاری ایران در اتحاد بریکس است، هند با ۴.۹۹ میلیارد دلار، ۴۷ درصد افزایش، در رتبه بعدی قرار دارد. روسیه با ۲.۳۲ میلیارد دلار، برزیل با ۴۶۶.۵۵ میلیون دلار و آفریقای جنوبی با ۳۲۲.۰۴ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این گزارش اقتصادی تنها چند روز پس از آن منتشر شد که تهران فاش کرد تجارت با کشورهای آفریقایی با ۲.۲۴ درصد افزایش در سال مالی ۲۰۲۲-۲۳ به ۱.۲ میلیارد دلار رسید.

علی‌رغم کمپین تحریم‌های «فشار حداکثری» از سوی غرب و فشار واشنگتن برای توقیف کشتی‌های نفتی ایران - جمهوری اسلامی توانسته است بر محدودیت‌های یکجانبه غلبه و ظرفیت صنعتی را تقویت کند.

کد خبر 660387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.