تامین سلامت گردشگران مهمترین نیاز شهرکرد برای توسعه است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی‌ شهرکرد با اشاره به گردشگرپذیر بودن این شهر گفت: تأمین سلامت، امنیت و آرامش گردشگران از مهم‌ترین نیازها برای توسعه شهری، تقویت اقتصادی، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و دستیابی به توسعه همه‌جانبه این شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماشاالله ایزدی امروز _چهارشنبه بیستم اردیبهشت‌ماه_ در چهل‌وچهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: این شهر از مناطق گردشگرپذیر و از مقصدهای مهم طبیعت‌گردی در کشور به‌شمار می‌رود.

وی افزود: تأمین سلامت، امنیت و آرامش شهروندان و مسافران و گردشگران شهرکرد از مهم‌ترین نیازهای امروز برای توسعه شهری، تقویت اقتصادی، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و دستیابی به توسعه همه‌جانبه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: تعریف طرح‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی در پارک‌ها و بوستان‌های این شهر به حفظ فضای معنوی کنونی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی محل اسکان مسافران و گردشگران در پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد می‌تواند منجر به انجام فعالیت‌های فرهنگی شود، گفت: ترسیم و تعیین نقشه فرهنگی در پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد به استفاده مطلوب‌تر از این فضاها کمک خواهد کرد.

ایزدی خاطرنشان کرد: ایجاد دالان سبز، جاده سلامت و استفاده از اتوبوس‌های مناسب و مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی می‌تواند زمینه اعتماد، تعالی، تفاهم و رونق در شهر را فراهم کند.

لزوم توجه به تعیین کاربری خاص برای هر پارک در شهرکرد

فرهاد رئیسی، یکی از پیشکسوتان فعال فرهنگی و اجتماعی در مرکز چهارمحال‌وبختیاری نیز در این جلسه اظهار کرد: تعیین کاربری خاص برای هر پارک و بوستان در شهرکرد باید مورد توجه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی مرکز استان باشد تا زمینه تقویت فعالیت‌های فرهنگی در این مکان‌ها را فراهم کند.

وی افزود: تجهیز پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد به امکانات رفاهی و تفریحی با لحاظ رعایت امنیت و استانداردهای علمی ضروری و در تقویت فضای فرهنگی این مکان‌ها تأثیرگذار است، لذا باید مورد توجه قرار گیرد.

این پیشکسوت و فعال فرهنگی و اجتماعی در مرکز چهارمحال‌وبختیاری ممنوع کردن برپایی چادر در پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد را ضروری دانست و تصریح کرد: برای اسکان مسافران و گردشگران در مرکز استان، کمپ‌هایی در پارک‌های ملت و تهلیجان آماده شده است که در حال حاضر از آن استفاده نمی‌شود.

وی توجه به اقتصاد پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد را ضروری اعلام کرد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه و خانه‌های مشاور در پارک‌ها و بوستان‌ها به رونق این مکان‌ها کمک خواهد کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: نورپردازی، نصب صندلی‌های نشیمن، احداث نمازخانه، پیش‌بینی محل استراحت، ساخت نگارخانه، پلاتوهای فرهنگی و تئاتر شهر در پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد علاوه بر افزایش تأمین امنیت منجر به رشد شاخص‌های فرهنگی می‌شود.

کد خبر 660372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.