پرونده احراز ایثارگری در کمتر از دو ماه تعیین تکلیف می‌شود

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مقرر شده است در سال جاری فرایند احراز ایثارگری به صورت الکترونیکی پیاده‌سازی شده و پرونده‌ها در کمتر از دو ماه تعیین تکلیف شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمود پاکدل در نشست تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تغییرات در ساختار بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: با آمدن دولت سیزدهم و انتصاب سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سند تحولی به بنیاد ابلاغ و برنامه عملیاتی تدوین شد و این نیاز به وجود آمد که تغییراتی ایجاد شود و در نتیجه فرآیندها مطالعه و ساختاری جدید طراحی شد.

وی افزود: عمده دلایل این تغییرات این بود که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران باید بر ۶۵ بخش به صورت مستقیم نظارت می‌کردند که این بخش‌ها کاهش یافت. دومین دلیل جدا کردن امور اجرایی از ستاد به سازمان‌های وابسته و استان‌ها بود تا هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف صورت بگیرد.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه بیشتر به امور فرهنگی را سومین دلیل تغییر ساختار بنیاد دانست و گفت: با توجه به نیازهای جامعه ایثارگری لازم بود که بخش فرهنگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران گسترده‌تر شود و دو معاونت برای این موضوع در نظر گرفته شد.

وی بر همکاری معاونت مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکل‌های شاهد و ایثارگر تأکید کرد و گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر مطالبه‌گر هستند و می‌توانند به بنیاد کمک کنند همان‌گونه که این تشکل‌ها بسیاری از مسائل را در دستگاه‌های مختلف پیگیری کرده‌اند.

پاکدل بابیان اینکه ایثارگران کمک معیشت‌بگیر از ۲۹ هزار به ۱۱۲ هزار نفر افزایش یافته‌اند، گفت: ۲۲ هزار نفر از والدین شهدا حق پرستاری دریافت می‌کردند که امروز به ۶۴ هزار نفر رسیده‌اند و ۹۰ درصد والدین شهدا بالای ۷۰ سال هستند که نیاز به حق پرستاری دارند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طی دو سال بیش از ۴۰ هزار نفر دارای ۵ درصد جانبازی و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفتند. سال گذشته طبق ماده ۷۴ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گزارش عملکرد بنیاد به حضور دفتر مقام معظم رهبری و رؤسای سه قوه ارسال شد و این ماده قانونی به صورت منظم اجرایی شد.

پاکدل با بیان اینکه در گذشته بسیاری از آئین‌نامه‌های اجرایی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تدوین نشده بود، خاطرنشان کرد: ۱۱ ماده از این قانون اصلاً اجرا نشده بود. فقط بخشی از ۳۳ ماده اجرایی شده بود و تنها ۲۷ ماده به صورت کامل اجرا شده بوده است.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مقرر شده است در سال جاری فرایند احراز ایثارگری به صورت الکترونیکی پیاده‌سازی شده و پرونده‌ها در کمتر از دو ماه تعیین تکلیف شوند. در حوزه درمان نیز مقرر شده است افراد آسیب‌پذیر شناسایی شده و خدمات لازم به این عزیزان ارائه شود. در زمینه ارتباطات و مراجعات سامانه «گفتینو» ایجاد شده و کارشناسان ۲۴ ساعته پاسخگوی ایثارگران هستند و دیدار با ایثارگران نیز بر اساس موضوع و درخواست ایثارگران با مدیران استانی، مدیران ستاد، معاونان و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود.

کد خبر 660352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    سلام وخسته نباسید بردار عزیز اقای محمود پاکدل دو ماه تعیین تکلیف یا دوسال چون الان 2ساال است که تعیین تکلیف نشدیم بعداز 35 سال دوندگی 5 درصد به ما دادید ان هم که 2 سال میریم میایم