ستاره‌هایی‌ که منچستریونایتد برای جایگزینی دخیا در نظر دارد

پس از یک نمایش فاجعه‌بار مقابل وستهم، جایگاه داوید دخیا در منچستریونایتد، متزلزل شده است، اما آن‌ها باید چه کسی را برای جایگزینی او انتخاب کنند؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، شکی نیست که میراث داوید دخیا در منچستریونایتد ماندگار و جاودان خواهد بود. در طول ۱۲ سال فعالیت، این دروازه‌بان، از یک جوان بی‌تجربه به یکی از بهترین‌های دنیا تبدیل شده است. با این حال، با افزایش نارضایتی‌ها در مورد توانایی‌های فوتبالی‌اش در این فصل، عملکرد فاجعه‌بار دخیا در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا و باخت مقابل سویا، او را در مسیر خروج از اولدترافورد قرار داده است. این مرد اسپانیایی، هرچه در گذشته به دست آورده، اکنون در مهم‌ترین لحظات، درحال از بین بردن آن است.

ناکامی دخیا در مهار ضربه سعید بن‌رهما، منجر به شکست یونایتد مقابل وستهام شد و آنها اکنون در خطر کسب نکردن سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا و واگذاری آن، به لیورپول هستند. اریک تن‌هاخ از این بازیکن ۳۲ ساله حمایت کرده است، اما نمی‌تواند به خاطر سابقه دخیا، او را در ترکیب تیمش حفظ کند. علی‌رغم اینکه داوید دخیا در سیو کردن، یکی از بهترین‌های جهان است، اما به علت افت فاحش، احتمالاً برای فصل آینده، جایی در ترکیب منچستریونایتد نداشته باشد.

قرارداد دخیا تابستان امسال به پایانخواهد رسید، درحالی که شایعه شده است که او هنوز می‌تواند قرارداد خود را تمدید کند، ممکن است این یک فرصت عالی برای یونایتد باشد تا از شر او خلاص شود. در ادامه اسامی دروازه‌بانان مطرح شده که منچستریونایتد می‌تواند برای جایگزینی دخیا در نظر گیرد، آمده است:

ستاره‌هایی‌ که منچستریونایتد برای جایگزینی دخیا در نظر دارد

دیگو کاستا

مردی که به طور گسترده گفته می‌شود بهترین گزینه برای جایگزینی دخیا در اولدترافورد خواهد بود، دیگو کاستا از پورتو است و به راحتی می‌توان فهمید که چرا آنها ممکن است او را هدف قرار دهند. کاستا که به عنوان دروازه‌بان شماره یک در تیم ملی فوتبال پرتغال ظاهر شده است، به توانایی خود در بازی با توپ افتخار می‌کند و در بازی‌سازی از سوی دفاع با پاس‌های بلند، ماهر است. این بازیکن ۲۳ ساله همچنین به راحتی با هر دو پا بازی می‌کند، به این معنی که او تحت فشار پرس مهاجمان، راحت‌تر از بقیه است و به دردسر نمی‌افتد.

از نظر توانایی دروازه‌بانی، کاستا یک توپ‌گیر ماهر و در محوطه جریمه یک چهره تأثیرگذار است. او در بیش از نیمی از ۳۵ بازی که تا به حال در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ انجام داده، دروازه خود را بسته نگه داشته است. با این حال، او ارزان نخواهد بود، زیرا گفته می‌شود پورتو ارزش دروازه‌بان خود را ۶۶ میلیون پوند (۵۳ میلیون دلار) تعیین کرده است.

ستاره‌هایی‌ که منچستریونایتد برای جایگزینی دخیا در نظر دارد

مایک مانیان

در مقایسه با بسیاری از نام‌های دیگر، مانیان نامی عجیب در این لیست است، اما اگر فرصتی برای یافتن مردی فراهم شود که به سرعت به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان دنیا تبدیل شود، منچستریونایتد باید او را در نظر بگیرد. مانیان در تیم میلان استثنایی بوده است اما نتوانست عنوان قهرمانی فصل گذشته را به دست آورد. او جانشین فوق‌العاده‌ای برای هوگو لوریس در ترکیب فرانسه بود، درحالی که دروازه‌بان تاتنهام از بازی‌های ملی خداحافظی کرده است‌. درحالی که او با چند سیو، عملکرد باورنکردنی خودش را به دنیا ثابت کرده است، مانیان در بیرون آمدن از دروازه و دفع خطرات، بسیار حرفه‌ای و خونسرد است. در واقع، یکی از سلاح‌های مخفی میلان، توانایی در پاس‌های مورب برای رافائل لیائو است، زیرا با این پاس‌ها، عملاً خط هافبک حریف از جریان بازی خارج می‌شود و لیائو بلافاصله در موقعیت تک به تک قرار می‌گیرد. این یک معامله پرهزینه و پیچیده خواهد بود، زیرا مانیان ظاهراً در میلان به عنوان یک ستاره ظاهر شده و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان راه پیدا است، اما در بین دروازه‌بان‌های مطرح دنیا، او دست‌یافتنی‌ترین گزینه است. منچستریونایتد در گذشته، توجه خاصی به او داشته است و اکنون می‌تواند بهترین زمان برای جذب این ستاره باشد.

ستاره‌هایی‌ که منچستریونایتد برای جایگزینی دخیا در نظر دارد

گئورگی مامارداشویلی

یکی دیگر از کسانی که به عنوان جانشین دخیا در مورد او صحبت می‌شود، گئورگی مامارداشویلی از والنسیا است. این بازیکن ۲۲ ساله در سال ۲۰۲۱ برای بازی در تیم B باشگاه قرارداد امضا کرد و با چابکی، واکنش‌ها، تسلط بر محوطه جریمه و توانایی مهار شوت، تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای یک دروازه‌بان فوق‌العاده را به نمایش گذاشت. شاید او در چندین فاکتور فرد کاملی نباشد، اما پتانسیلی در این مرد وجود دارد که می‌توان در تمرین روی آن‌ها کار کرد.

درحالی که گئورگی به چلسی نیز لینک شده است، تبدیل شدن به دروازه‌بان شماره یک منچستریونایتد در این سال‌های ابتدایی دوران حرفه‌ای، ممکن است یک جهش فوق‌العاده برای او باشد، اما او به‌خاطر اوضاع مالی بد والنسیا که نیاز به پول نقد دارد، مطمئناً گزینه‌ای ارزان خواهد بود و شیاطین سرخ‌، در زمینه جذب ستاره‌ها با پول کم، پیش‌تر نیز موفق بوده‌اند.

ستاره‌هایی‌ که منچستریونایتد برای جایگزینی دخیا در نظر دارد

جردن پیکفورد

به نظر می‌رسد که کمی نیاز به زمان است تا جردن پیکفورد پس از چند سال حضور در اورتون، بالاخره از این تیم جدا شود. با توجه به فشاری که آرون رمزدیل، دروازه‌بان تیم صدرنشین آرسنال در لیگ برتر، روی او قرار می‌دهد، اگر پیکفورد می‌خواهد جایگاه خود را به عنوان شماره یک تیم ملی فوتبال انگلیس حفظ کند، باید در سطح بالاتر و در اروپا بازی کند. اگرچه پیکفورد گاهی دچار افت می‌شود، اما او به یک دروازه‌بان عالی تبدیل شده است.

همچنین می‌توان گفت که او در تیم ملی انگلیس بسیار مطمئن‌تر است، جایی که معمولاً با دفاع میانی باتجربه‌تری نسبت به آنچه در سطح باشگاهی با آن رو به رو است، از قفس توری خود محافظت می‌کند. مردی با تجربه بسیار بالا در لیگ برتر که با تیم ملی کشورش در بزرگترین رقابت‌ها بازی کرده است، مطمئناً می‌تواند گزینه‌ای مطمئن برای منچستریونایتد باشد.

ستاره‌هایی‌ که منچستریونایتد برای جایگزینی دخیا در نظر دارد

بارت وربروگن

بارت وربروگن تنها ۲۰ سال دارد و از یک فصل فوق‌العاده در تیم اندرلخت بلژیک لذت برده است. او نمونه بارز یک دروازه‌بان مدرن است که استعداد خود را در ارسال پاس‌های بلند و کوتاه نشان داده است و از تجربه‌اش برای ایفای نقش در مسیر تقویت تیم استفاده می‌کند. درحالی که اندرلخت به عنوان فاتح بی‌رقیب لیگ بلژیک شناخته می‌شود، آنها در حال‌حاضر در لیگ داخلی، رده‌های پایین جدول را تصاحب کرده‌اند، اما وربروگن در ۲۳ بازی که برای تیم اصلی در این فصل با میدان رفت، موفق شد ۱۰ بار دروازه خود را بسته نگه دارد.

سن او می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در نظر گرفته شود، اما سرمربی بارت (برایان ریمر)، معتقد است که این بازیکن در آینده توانایی‌های بیشتری از خود نشان خواهد داد و معتقد است که "بارت کاریزمای دروازه‌بانی خاصی دارد و تاکنون بیش از ۳۰۰ بازی در بالاترین سطح انجام داده است." این بازیکن هلندی، قبلاً به تیم بزرگسالان کشورش دعوت شده است و به احتمال زیاد از کار کردن زیر نظر هم‌وطنش، تن‌هاخ، سود زیادی خواهد برد.

اگر وربروگن پتانسیل خود را نشان دهد، خرید او توسط شیاطین‌سرخ، می‌تواند کاری بسیار زیرکانه و هوشمندانه باشد.

ستاره‌هایی‌ که منچستریونایتد برای جایگزینی دخیا در نظر دارد

دیوید رایا

دیوید رایا، دروازه‌بان برنتفورد، همچون یک فرد کم‌تجربه، وارد لیگ برتر شد و در کمتر از دو فصل خود را به عنوان یکی از کامل‌ترین دروازه‌بانان معرفی کرد. همانطور که یورگن کلوپ، اوایل این فصل پس از تساوی سه بر سه در دیدار مهیج بین زنبورها و لیورپول به آن اشاره کرد، رایا در بازی با توپ در رتبه دوم جدول قرار دارد. کلوپ گفت: دروازه‌بان حریف می‌توانست پیراهن شماره ۱۰ را بپوشد (اشاره به ستاره بودن). او چندین توپ باورنکردنی را مهار کرد، این بازیکن در بازی مقابل ما (لیورپول)، فوق‌العاده بود. سیل تحسین‌ها از عملکرد او، بسیار زیاد است و اگرچه لزوماً در آمار این دروازه‌بان منعکس نمی‌شود، اما توانایی رایا در مهار شوت نیز بد نیست. اینکه آیا او آنقدر تجربه دارد تا لباس منچستریونایتد را بپوشد، سوالی است که احتمالاً تیم فنی شیاطین سرخ، جوابش را بهتر می‌دانند.

برنتفورد ارزش ستاره‌اش را ۴۰ میلیون پوند (۴۹.۵ میلیون پوند) می‌داند، اما او می‌تواند تابستان امسال با قیمت کمتری در دسترس باشد زیرا قرارداد فعلی‌اش که ۱۲ ماه دیگر منقضی می‌شود، هنوز تمدید نشده است.

ستاره‌هایی‌ که منچستریونایتد برای جایگزینی دخیا در نظر دارد

دین هندرسون

دین هندرسون به یک فرد مطمئن تبدیل شده است، منچستریونایتد اگر در تابستان به دنبال پیدا کردن جانشینی برای دخیا باشد، می‌تواند روی هندرسون حساب کند. دین هندرسون اوایل فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ که به صورت قرضی راهی ناتینگهام فارست شده بود، در مقاطعی، به واسطه عملکرد فوق‌العاده‌اش، همه را تحت تأثیر قرار داد، اگرچه تلاش‌های او اغلب به‌خاطر خط دفاعی ضعیف تیمش، بر باد می‌رفت‌.

او از زمانی که مصدوم شد، جایگاهش توسط خرید جدید باشگاه، یعنی کیلور ناواس گرفته شده است و به نظر می‌رسد دوست دارد بار دیگر در تابستان، به اولدترافورد بازگردد.

او شش کلین‌شیت در ۱۸ بازی برای تیمش انجام داده و اگرچه کم‌تجربه است، اما دارای بسیاری از ویژگی‌هایی است که تن‌هاخ برای جذب دروازه‌بان جدید، به دنبال آن خواهد بود.

تن‌هاخ باید در نهایت تصمیم بگیرد که آیا حداقل یک فرصت به هندرسون بدهد یا خیر، اما چیزی که مشخص است این است که او توانایی موفق شدن در اولدترافورد را دارد.

کد خبر 660347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.