جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی علت بسیاری از مشکلات است

شهردار شهرکرد گفت: جزیره‌ای عمل کردن بسیاری از دستگاه‌های اجرایی علت بسیاری از مشکلات است و لازم است تعاملات میان دستگاه‌ها در سطح شهر و استان چهارمحال‌وبختیاری افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _چهارشنبه بیستم اردیبهشت‌ماه‌_ در جلسه‌ای که با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد یکی از افتخارات خود را خدمتگزاری به مردم شهرکرد دانست و اظهار کرد: نداشتن برنامه یکی از ضعف‌های مدیریت شهری است و نبود یک طرح جامع در بخش‌های مختلف موجب شده است که در یک مسیر درست حرکت نکنیم.

وی افزود: در حال حاضر تدوین ۱۳ طرح جامع پسماند، هدایت آب‌های سطحی، ترافیک، ترمینال و پایانه مسافربری و میدان میوه و تره‌بار در حال انجام است؛ این طرح‌ها چشم‌انداز فعالیت ما در مدیریت شهری است و در فازهای مختلف اجرایی می‌شود.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: در صورت جذب اعتبارات دولتی از مرکز، می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم که این اتفاق در حال رقم خوردن است.

واحدیان اضافه کرد: جهل نسبت به قوانین و ناآگاهی، نبود ایده، استفاده نکردن از تجارب مراکز دیگر شهرها، نبود تعاملات و نداشتن مراودات اجتماعی از جمله دغدغه‌های مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: جزیره‌ای عمل کردن بسیار از دستگاه‌های اجرایی علت بسیاری از مشکلات است و تعاملات میان دستگاه‌های استان چهارمحال‌وبختیاری باید افزایش پیدا کند، ما در حوزه شهرداری در خط مقدم ارائه خدمات به مردم هستیم؛ بنابراین باید مفاد قانونی تبدیل به مفاد اجرایی شود.

شهردار شهرکرد تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از حوزه‌های کارشناسی ما در شهرداری باید طبق قانون عمل کنند و لازم است در کنار قانونمند بودن، نگرش و تعاملات خود را گسترش دهند و دغدغه حل مشکل مردم را داشته باشند تا بتوانیم طبق قانون مشکلات را رفع کنیم.

واحدیان ادامه داد: قانون را نباید زیر پا بگذاریم، با این وجود می‌توانیم آن را انعطاف دهیم تا مشکلات حل و نارضایتی‌های شهروندان رفع شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: دوره‌های آموزشی باید کاربردی و عملیاتی باشد و فرد شرکت کننده در دوره، حس مسئولیت‌پذیری را در کنار اجرای مفاد قانونی داشته باشد، در نظر داریم با انعقاد تفاهم‌نامه که منجر به پژوهش می‌شود خروجی آن را شاهد باشیم؛ نباید فرصت را از دست دهیم و لازم است همزمان برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را اجرا کنیم.

شهردار شهرکرد افزود: طرح کمربندی، ساماندهی تپه باباولی، بلوار فرهنگ، جاده نمایشگاه و کمربند جنوبی شهر آغاز شده و برای اجرای تقاطع‌ها، مطالعات هر سه طرح به پایان رسیده است.

واحدیان اظهار کرد: امسال در حوزه قیر و آسفالت، اکیپ‌ها بدون تعطیلی خدمات ارائه کردند و توزیع عادلانه در تمام سطح شهر انجام شد، با این حال باز هم شاهد تخلیه قیر و تولید آسفالت خواهیم بود.

کد خبر 660307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.