حفظ آب و خاک نیازمند فرهنگ‌سازی است

استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت حفظ آب و خاک در استان گفت: حفظ آب و خاک نیازمند فرهنگ‌سازی است و طرح الگوی کشت می‌تواند به حفظ منابع کشور کمک کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، محمد طیب‌صحرایی در جمع کشاورزان منتخب استان کرمانشاه اظهار کرد: از مدیران جهاد کشاورزی استان می‌خواهم مشکلات کشاورزان را دسته‌بندی و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

وی با تمرکز بر نقش تشکل‌ها در توسعه بخش کشاورزی افزود: با تقویت تشکل‌ها در این بخش باید کشاورزی کرمانشاه را در مسیر پیشرفت قرار داد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت حفظ آب و خاک در استان، تصریح کرد: حفظ آب و خاک نیازمند فرهنگ‌سازی است و طرح الگوی کشت می‌تواند به حفظ منابع کشور کمک کند.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان نظام علیه کشور گفت: دشمنان نظام قصد داشتند امنیت غذایی را در کشور دچار نقصان کنند اما این مهم با نقش‌آفرینی کشاورزان و تولیدکنندگان و مردم خنثی شد..

طیب‌صحرایی ایجاد زنجیره‌ها در بخش کشاورزی را مهم دانست و اضافه کرد: تولید بدون درنظر گرفتن زنجیره و صنایع تبدیلی ابتر است، بنابراین باید زنجیره تولیدات را در اغلب محصولات تشکیل دهیم و مانع از ضرر تولیدکنندگان شویم.

وی با تاکید بر حفظ و ارتقای مزیت‌های بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: لازم است مزیت‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه را ارتقا دهیم، در این راستا هدف ما اقتصادی کردن کشاورزی استان و عبور از کشاورزی معیشتی است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به موضوع تأمین آب در بخش کشاورزی و استفاده هدفمند از آن افزود: کشاورزان بیش از هر قشری قدر نعمات الهی مانند آب و خاک را می‌دانند و باید همواره در استفاده بهینه از آن پیشگام باشند.

وی افزود: از کشاورزان کرمانشاهی درخواست می‌کنم موضوع گردشگری کشاورزی را با جدیت دنبال کنند.

کد خبر 660269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.