۵ هزار اسرائیلی از شهرک‌ مجاور نوار غزه فرار کردند

بعضی منابع خبر دادند حدود پنج هزار نفر از شهرک‌نشینان اسرائیلی که به شدت از حملات نیروهای مقاومت ترسیده‌اند، از شهرک سدیروت در مجاور نوار غزه فرار کردند.

به گزارش ایمنا، ارتش رژیم صهیونیستی که صبح امروز با به شهادت رساندن ۱۳ نفر، جنایت شنیع جدیدی مرتکب شد، بعد از ظهر امروز سامانه گنبد آهنین را در مناطق مختلفی از فلسطین اشغالی مستقر کرد.

با متشنج شدن وضعیت در فلسطین، صدها نفر از اشغالگران صهیونیست ساکن در شهرک‌های اسرائیلی واقع در اطراف نوار غزه، منازل خود را تخلیه کرده و به مناطقی در مرکز و شمال فلسطین اشغالی گریختند که آن را امن می‌دانند.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت خبر داد که احتمالاً امروز چهارشنبه ۴۵۰۰ اسرائیلی از شهرک «سدیروت» در مجاورت نوار غزه قرار دارد، فرار کنند؛ زیرا صهیونیست‌های ساکن در اطراف نوار غزه، به شدت نگران شلیک گسترده راکت از سوی رزمندگان مقاومت فلسطین هستند.

یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر نیز دستور داد طرح موسوم به «تخلیه داوطلبانه» از شهرک‌های اطراف نوار غزه اجرایی شود؛ تصمیمی که به وضوح، نشانگر ترس و وحشتی است که به جان شهرک نشینان و مسئولان صهیونیستی افتاده است.

این طرح تخلیه، در مرحله نخست، شامل انتقال ۵ هزار اسرائیلی از سدیروت واقع در النقب غربی است. در واقع این افراد گفته‌اند که می‌خواهند چند روز در خارج از نوار غزه سپری کنند.

در کنار شهرک‌نشینان، اکثر سربازان صهیونیست که در پایگاه نظامی «زیکیم» حضور داشته‌اند، از این پایگاه گریخته‌اند. این پایگاه در شمال نوار غزه قرار دارد. البته، مسئولان اسرائیلی اعلام کرده‌اند، در مسیرهای اصلی مجاور نوار غزه که در تیررس نیروهای مقاومت قرار دارد، تردد ممنوع است.

منبع: فارس

کد خبر 660243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.