اعزام بیش از ۵۰ هزار زائر خانه خدا از ۵ فرودگاه کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور از اعزام بیش از ۵۰ هزار زائر خانه خدا از پنج فرودگاه کشور خبر داد و گفت: انتقال زائران به سرزمین وحی از سوم خرداد آغاز و بازگشت آن‌ها سوم مرداد ماه خاتمه خواهد یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی با بیان اینکه عملیات رفت و برگشت زائران حج تمتع سال ۱۴۰۲ با قریب به ۸۸ هزار زائر، دو ماه به طول می‌انجامد، از آمادگی ۲۱ فرودگاه کشور برای انجام این عملیات خبر داد و گفت: انتقال زائران به سرزمین وحی از سوم خرداد آغاز و بازگشت آنها سوم مرداد ماه خاتمه خواهد یافت.

وی ضمن اعلام این خبر و با اشاره تمهیدات اندیشیده شده در فرودگاه‌های کشور برای میزبانی شایسته از زائران خانه خدا گفت: آغاز عملیات حج تمتع به عنوان یک آئین معنوی با سالروز عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر که یک مناسبت ملی است، همزمان شده و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور اظهار کرد: نخستین کاروان‌های اعزامی به بیت الله الحرام، سوم خرداد از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، ساری و یزد راهی سرزمین وحی خواهند شد.

سیدی با اشاره به مدت زمان عملیات رفت افزود: اعزام زائران تا اول تیر ماه ادامه دارد و فرودگاه‌های همدان، گرگان و امام خمینی (ره) به عنوان آخرین فرودگاه‌های اعزام کننده زائر به سرزمین وحی معرفی شده اند.

وی درخصوص عملیات بازگشت زائران حج تمتع ۱۴۰۲ گفت: حجاج پس از انجام مناسک حج در تاریخ سیزدهم تیر از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، ساری و یزد به کشور باز خواهند گشت. این در حالی است که آخرین گروه حجاج نیز در تاریخ سوم مرداد از سه فرودگاه اهواز، امام خمینی (ره) و کرمان وارد میهن اسلامی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار زائر از پنج فرودگاه کشور اعزام می‌شوند، گفت: فرودگاه امام خمینی (ره) با اعزام ۲۵ هزار و ۴۵۰ زائر از استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، قم، مرکزی، کاشان و کرمانشاه رتبه نخست بیشترین اعزام به کشور عربستان را از آن خود کرده است.

سیدی ادامه داد: فرودگاه مشهد با اعزام ۱۱ هزار و ۷۳۰ زائر از استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی، رتبه دوم فرودگاه‌های کشور با اعزام بیشترین زائر را در اختیار دارد.

وی گفت: فرودگاه اصفهان با اعزام هفت هزار و ۶۰۰ زائر از دو استان اصفهان و چهار محال و بختیاری سوم، فرودگاه تبریز با اعزام چهار هزار و ۶۰۰ زائر چهارم و فرودگاه‌های ساری و اهواز هرکدام با اعزام چهار هزار و ۳۷۰ زائر به سرزمین وحی به عنوان پنجمین فرودگاه اعزام کننده بیشترین زائر به خانه خدا معرفی شده اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور یادآور شد: ۲ فرودگاه قشم و چابهار هرکدام با اعزام ۲۳۰ زائر، کمترین اعزام را به عربستان خواهند داشت.

به گفته سیدی، استان هرمزگان با ۲ فرودگاه بندرعباس و قشم و سیستان و بلوچستان با ۲ فرودگاه زاهدان و چابهار میزبان زائران سرزمین وحی خواهد بود.

کد خبر 660199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.