عوارض نوسازی را نمی‌توان تعدیل کرد

رئیس شورای اسلامی شهر آمل گفت: در تغییر کاربری، صدور پروانه ساختمانی و ماده ۱۰۰ ضرایب قابل تعدیل است اما عوارض نوسازی را نمی‌توان تعدیل کرد و قابل تخفیف هم نیست.

احمد محمدی در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره اینکه از سال ۱۴۰۰ به‌دلیل واقعی‌کردن ارزش معاملات اداره دارایی، شاهد افزایش نامتعارف فیش‌های عوارض نوسازی و عمران شهری هستیم که مشکلات زیادی ایجاد کرده است، اظهار کرد: عوارض نوسازی بر اساس قانون نوسازی دریافت می‌شود که این قانون کشوری است و هیچ‌گونه تخفیفی ندارد.

وی افزود: برای محاسبه عوارض نوسازی قیمت پایه توسط اداره دارایی تعیین و ارزش‌گذاری املاک در هر شهر و منطقه توسط دارایی انجام می‌شود که این عدد ملاک عمل بسیاری از دستگاه‌ها از جمله شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل ادامه داد: در مواردی همچون تغییر کاربری، صدور پروانه ساختمانی و ماده ۱۰۰ ضرایب قابل تعدیل است اما عوارض نوسازی را نمی‌توان تعدیل کرد و قابل تخفیف هم نیست.

وی با اشاره به اینکه به دلیل افزایش عوارض نوسازی، شهرداری با کاهش وصولی مواجه شده است و مردم در پرداخت آن مقاومت می‌کنند، تصریح کرد: روزانه مراجعات زیادی به شورا به خاطر همین موضوع داریم، در صورتی که شورا و شهرداری نقشی در این زمینه نداشته‌اند؛ انتظار داریم مسئولان استانی و کشوری این مشکلات را پیگیری کنند تا راهکار مناسبی برای تعدیل عوارض نوسازی در نظر گرفته شود تا شاهد نارضایتی شهروندان نباشیم.

کد خبر 660197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.