آخرین وضعیت خسارات سرمازدگی در شهرستان‌های استان/ لزوم واگذاری تسهیلات بیمه‌ای به کشاورزان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره آسیب محصولات و اراضی کشاورزی استان در اثر سرمازدگی گفت: در روزهای اخیر سرمازدگی به باغات و اراضی کشاورزی روستاهای ونک، پادنا و وردشت از توابع شهرستان سمیرم حدود ۴۴۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه خشکسالی، سرمازدگی، طوفان و سیلاب از خطرهایی است که در هر از چندگاهی دسترنج کشاورزان را نابود می‌کند و به آنها خسارت می‌زند، اظهار کرد: در شرایط کنونی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و وزرات جهاد کشاورزی باید نسبت به رفع مشکلات بخش بیمه و ایجاد تسهیلات لازم بخش‌های کشاورزی در برابر حوادث اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه در برابر مخاطرات مترقبه و غیرمترقبه، بیمه نیاز ضروری بخش کشاورزی است، افزود: در حال حاضر بخش‌های دام ۲۵ درصد، زراعت ۳۰ درصد و باغات استان اصفهان با ۲۰ درصد، تحت پوشش بیمه قرار دارند، اما با شرایط خشکسالی، سرمازدگی، طوفان و سیلاب ضروری است با ایجاد تسهیلات لازم، اقدامات ویژه‌ای در حوزه کشاورزی، دام، طیور و باغات در برابر حوادث اجرایی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: سال گذشته در پی خسارت ناشی از وقوع حوادث در بخش‌های کشاورزی، صندوق بیمه محصولات، هزینه‌هایی را به کشاورزان استان پرداخت کرد، اما با شرایط کنونی و وقوع مخاطرات لازم است با ایجاد تسهیلات ضروری، نگاه ویژه‌ای به این حوزه برای جبران خسارت شود.

وی با اشاره به خسارت ناشی از سرمازدگی در روستاهای ونک، پادنا و وردشت از توابع شهرستان سمیرم گفت: با افت ناگهانی دما در روزهای پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت‌ماه امسال، پنج هزار هکتار از باغات و ۶۵۵۰ هکتار از زراعت گندم، جو و ذرت این مناطق دچار آسیب شدید شد.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه ایجاد تسهیلات ویژه بیمه، نیاز ضروری کشاورزان است، خاطرنشان کرد: با اعزام تیم تخصصی مدیریت بحران استان برای برآورد خسارت ناشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی، اراضی و باغات در مناطق مستعد شهرستان سمیرم در مجموع ۴۴۰ میلیارد ریال خسارت ثبت و گزارش شده است.

کد خبر 660082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.