ایرانی‌ها در آستانه فتح مقتدرانه سوپرلیگ یونان

آ.اک آتن با پیروزی مقابل آریس‌سالونیک، حالا در هفته پایانی تنها یک‌ امتیاز می‌خواهد تا قهرمان سوپرلیگ یونان شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سه بازی در چارچوب هفته نهم جدول قهرمانی سوپرلیگ یونان (در مجموع ۳۵ هفته) شب گذشته _دوشنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ انجام شد که در مهم‌ترین بازی، آ.‌اک آتن در خانه آریس‌سالونیک به‌میدان رفت و به پیروزی نزدیک و سخت دو بر یک دست پیدا کرد.

احسان حاجی‌صفی و میلاد محمدی دو مدافع ایرانی آ.‌اک، این تیم را در مصافی حساس همراهی کردند؛ البته حاجی‌صفی همچون اکثر بازی‌های قبلی در ترکیب ثابت قرار گرفت و تا پایان مسابقه هم در زمین بود اما میلاد محمدی بازی را از روی نیمکت آغاز کرد و فرصتی برای حضور در زمین پیدا نکرد.

گل‌های آ. اک در مصاف با آریس‌سالونیک را تام ون‌ویرت و استیون زوبر در دقایق ۲۳ و ۴۳ به‌ثمر رساندند؛ آن‌هم در حالی‌که آریس‌سالونیک هفت دقیقه زودتر به‌وسیله آندره گری و از روی نقطه‌پنالتی دروازه آ.‌اک را باز کرده بود، اما کام‌بک یاران حاجی‌صفی در یک بازی مهم آن‌ها را پیروز میدان کرد و آن‌ها در آستانه کسب قهرمانی سوپرلیگ یونان قرار گرفتند.

از همین‌رو تعداد بی‌شماری از هواداران آ.‌اک که تیمشان در خانه حریف بازی داشت و موفق به حضور در ورزشگاه نشده بودند، مقابل ورزشگاه خانگی آ.‌اک (اوپاپ آرنا) تجمع و جشن و شادی برای این قهرمانی احتمالی برپا کردند.

ایرانی‌ها در آستانه فتح مقتدرانه سوپرلیگ یونان

به این ترتیب با توجه به شکست شب گذشته پاناتینایکوس مقابل المپیاکوس، آ.‌اک در فاصله یک هفته تا پایان سوپرلیگ یونان، شانس نخست قهرمانی لقب گرفت و در صورتی‌که در بازی هفته آینده در برابر ولس حتی به تساوی هم برسد، قهرمان سوپرلیگ یونان خواهد شد و یک قهرمانی داخلی دیگر در اروپا به کارنامه لژیونرهای ایرانی اضافه می‌شود.

در جدول رده‌بندی کلی سوپرلیگ یونان، آ.اک با ۸۰ امتیاز از ۳۵ بازی صدرنشین است و پاناتینایکوس با ۷۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته است و فقط باید آ.‌اک شکست بخورد تا با برتری احتمالی مقابل حریف خود قهرمان شود. جالب اینجا است که المپیاکوس و پائوک که دیگر مدعیان قهرمانی بودند، فقط ۷۰ و ۶۷ امتیاز دارند.

کد خبر 660066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.