برگزاری «بزم ارادت» در گذر فرهنگی چهارباغ

رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آیینی اصفهان گفت: ویژه‌برنامه «بزم ارادت» به‌منظور گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش‌ زورخانه‌ای، در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار می‌شود.

منصور قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برنامه «بزم ارادت» به‌منظور گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای برگزار می‌شود. این برنامه به همت مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی و اداره فرهنگی شهرداری منطقه چهار، مصادف با بزرگداشت استاد سخن، حکیم ابوالقاسم فردوسی و بزرگداشت شعر و ادب فارسی اجرا می‌شود.

وی افزود: این برنامه بیستم تا بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در سه نقطه از گذر فرهنگی چهارباغ برگزار می‌شود و عموم مردم به‌صورت خانوادگی می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

برگزاری «بزم ارادت» در گذر فرهنگی چهارباغ

رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی اصفهان با اشاره به مکان‌های قرارگیری جایگاه مراسم تشریح کرد: این مکان‌ها نزدیک به میدان امام حسین (ع)، میدان انقلاب و روبه‌روی خیابان آمادگاه است.

مرشدخوانی، نقالی و شاهنامه‌خوانی در «بزم ارادت»

وی با اشاره به عناوین برنامه‌های اجرایی تصریح کرد: برنامه «بزم ارادت» شامل اجرای آئین‌ها و ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی، مرشدخوانی، نقالی و شاهنامه‌خوانی است.

قربانی با اشاره به افرادی که در برنامه «بزم ارادت» حضور دارند، گفت: در بخش زورخانه از سه مرشد مطرح زورخانه‌ای بهره برده شده است و در بخش نقالی و شاهنامه‌خوانی نیز محمد کراچیان و ناصر کریمی حضور دارند، همچنین از ایمان قاسمی، مرشد نوجوان کاشانی هم برای اجرای برنامه دعوت شده است.

وی افزود: علاوه بر اینکه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه روز گرامیداشت ابوالقاسم فردوسی است، از هجدهم اردیبهشت‌ماه نیز هفته پهلوانی و زورخانه‌ای آغاز شده است.

کد خبر 660037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.