دیدار امیرعبداللهیان با وزیر صنایع و تجارت بورکینافاسو

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر صنایع و تجارت بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و درمورد موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط با کشورهای آفریقایی در زمینه‌های مختلف، بر لزوم استفاده از فرصت ها برای افزایش همکاریهای دوجانبه تاکید کرد.

«سرژ پودا» وزیر صنایع و تجارت بورکینافاسو نیز که برای بازدید از نمایشگاه اکسپو به تهران سفر کرده، در این دیدار از پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ایران، به رغم تحریم‌ها تمجید کرد و افزود فرصت و زمینه‌های فراوانی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد.

وی همچنین سفر هیئت ۱۴ نفره بخش خصوصی بورکینافاسو به ایران برای بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصت مناسبی برای شناخت بیشتر شرکت‌های کشورش از ظرفیت های بالای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز امیدواری کرد با افزایش رفت و آمدها، دو کشور شاهد گسترش بیش از پیش همکاری‌ها باشند.

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکس پو۲۰۲۳) از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در ۱۲ بخش تخصصی برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 660026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.