پپ نباید ستاره رئال را دست کم بگیرد!

رودریگو مهاجم برزیلی رئال‌مادرید، مانند هموطنش وینیسیوس جونیور زمان زیادی را صرف کرده است تا در مادرید رشد کند، اما اکنون در دوران مربیگری کارلو آنچلوتی به یک بازیکن کلیدی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئال مادرید در بازی برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در که هجدهم آوریل در استمفوردبریج مقابل چلسی برگزار شد، با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید. ستاره‌های بزرگ رئال‌مادرید در گلزنی ناکام بودند. وینیسیوس جونیور دو فرصت طلایی را هدر داد. کریم بنزما چندین شوت زد و در گلزنی ناکام بود. درعوض، رودریگو نقش قهرمان را بازی کرد و با دبل در بازی برگشت، لوس بلانکوس را به یک نیمه‌نهایی اروپایی دیگر فرستاد.

رودریگو مدتی است که در اروپا در بهترین فرم خود برای مادرید بوده است. این برزیلی از فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹، با وجود اینکه دقایق بسیار کمتری بازی می‌کند، تنها از بنزما در جدول گلزنان رئال مادرید با ۱۵ گل عقب است. او دوبار مقابل منچسترسیتی، سه بار با چلسی و اینتر گلزنی کرده است تا فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ برایش فوق‌العاده پیش برود.

فقط در اروپا نیست که رودریگو این موقعیت بزرگ را به‌دست آورده است، بلکه با دبل او در فینال کوپا دل‌ری شنبه شب گذشته، رئال پیروزی و قهرمانی مهمی را مقابل اوساسونا جشن گرفت که باعث شد مادریدی‌ها به اولین جام داخلی خود بعد از سال ۲۰۱۴ برسند.

همه این‌ها درحالی است که رئال‌مادرید زمانی که رودریگو ۱۸ ساله و عضو تیم سانتوس بود، یعنی دقیقاً چهار سال پیش، او را فقط با مبلغ ۴۵ میلیون یورو (۴۰ میلیون پوند / ۴۸ میلیون دلار) جذب کرد و اکنون، این بازیکن می‌تواند دوباره تفاوت‌ها را رقم بزند، زیرا رئال‌مادرید یک‌بار دیگر قرار است مقابل منچسترسیتی قرار بگیرد و تیم آنچلوتی در جست‌وجوی دومین جام اروپایی متوالی خود است.

پپ نباید این ستاره رئال را دست کم بگیرد!

رودریگو برای مدت طولانی قربانی اتکای مادریدی‌ها به جناح چپ خود شده است. طبق گزارش The Athletic، تقریباً ۴۴ درصد از حملات تیم رئال، به سمت چپ می‌رود، زیرا وینیسیوس هیجان‌انگیز، با بنزما ارتباط فوتبالی خوبی دارد، این یک استراتژی تأثیرگذار بوده است، و برای وینیسیوس کافی است تا برای زدن ۲۰ گل و ۲۰ پاس گل در تمام مسابقات، کمک کند تا کریم هم مجبور نباشد یک تنه جور تیمش را بکشد.

اما اغلب منافع تیم، وینگر راست را قربانی می‌کند و تنها ۳۰ درصد از حملات رئال از این جناح طرح‌ریزی می‌شود. فرقی نمی‌کند فده والورده باشد یا رودریگو؛ صاحب موقعیت سمت راست، کار سختی دارد، او باید به اندازه وینگر چپ فعال باشد و گاهی به جلو نفوذ کند. چندین فرصت را می‌توان از آن سمت خلق کرد، اما در نهایت، اکثر حملات از سمت چپ انجام می‌شود.

با این سیستم، نمایش تأثیر رودریگو دشوار بوده است. خریدی گران با پتانسیل بزرگ به عنوان یک بازیکن گلزن و خلاق؛ هرچند که تعداد گل‌های او در چند بازی اولش در مادرید، قابل قبول نبود. رودریگو، در دو فصل اولش، تنها سه‌بار در لالیگا گلزنی کرد، از توپ‌گیری و خلق موقعیت عاجز بود و گاهی اوقات تک موقعیت‌ها را هم هدر می‌داد.

با این حال، امسال او نقش موثرتری را به عهده گرفته است. رودریگو همچنان نسبت به هموطن برزیلی خود در جناح دیگر، توپ کمتری به‌دست می‌آورد، اما هوشمندانه‌تر از آن استفاده می‌کند. تصمیم‌گیری او دقیق‌تر است، درحالی که در زمینه دقت پاس، او جایگاهی در بین بهترین‌های جهان دارد.

رودریگو در ماه فوریه به GOAL گفت: "من دیگر چیز زیادی برای ارائه دادن ندارم، فقط باید به تکرار کارهای خوبی که انجام می‌دهم، ادامه دهم، هر روز کار کنم، به پیشرفت ادامه دهم. به چشم خودم دیدم که هر سال که می‌گذرد، نسبت به قبل، بهتر می‌شوم.

پپ نباید این ستاره رئال را دست کم بگیرد!

جوانی که به حاشیه رانده شده بود

رودریگو، علی‌رغم عملکرد در جناح نامطلوب، خود را به سمت تبدیل شدن به یک بازیکن تقریباً غیرقابل لمس در تیم آنچلوتی سوق داده است، به‌خصوص در لیگ قهرمانان که فوق‌العاده بوده است. درخشش او، سال گذشته شروع شد، زمانی که یک گل دراماتیک و در آخرین لحظه مقابل سیتی به ثبت رساند تا مادرید را به فینال برساند.

در همین حال، در سفر به انگلیس برای مصاف با چلسی در این فصل، سرمربی ایتالیایی ترکیب خود را برای اطمینان از حضور رودریگو تغییر داد. او والورده را هافبک مرکزی گذاشت و به رودریگو اجازه داد تا در کنار بنزما قرار بگیرد.

این مرد برزیلی پیشرفت کرد و عملکردی به‌یادماندنی برای تیمش به نمایش گذاشت. حضور او نیز بسیار مهم بود، بنزما هم گل نزد و یکی از بدترین بازی‌های فصل خود را پشت سر گذاشت.

موقعیت‌های مشابه دیگری نیز وجود داشته است. رودریگو در بازی اول مرحله یک‌شانزدهم نهایی مقابل لیورپول در ترکیب قرار گرفت و در آن فیلد یک پاس گل داد؛ مسابقه‌ای بین فینالیست‌های سال قبل که با برتری پنج بر دو رئال همراه بود.

او همچنین در بازی مقابل اتلتیکو مادرید و والنسیا گل‌هایی خوبی به ثمر رسانده است، گل او مقابل والنسیا، مربوط به نیمه‌نهایی سوپرجام است. او دیگر همچون گذشته نادیده گرفته نمی‌شود. رودریگو اکنون بازیکنی است که خواهان بازی کردن و گلزنی است و می‌تواند بازی‌های خوبی را همچون هموطن برزیلی‌اش در جناح دیگر انجام دهد. او جوانی است که زمانی برای درخشش در میادین بزرگ، به حاشیه رانده شده بود.

پپ نباید این ستاره رئال را دست کم بگیرد!

رودریگو هرگز قرار نبود به تنهایی یک گلزن باشد. زمانی که این نوجوان که در سائوپائولو به دنیا آمده بود، در ۱۲ سالگی پیشنهاد بستن قرارداد با نایکی را دریافت کرد، رسانه‌ها در دادن لقب «نیمار جدید» به او، تردیدی به خود راه ندادند. اما برخلاف وینگر PSG، رودریگو از پاس گل خوشش می‌آید. او از سال ۲۰۱۸ تاکنون، بیش از هر فصلی، گل زده است، بازیکنی که به دلیل توانایی دریبل‌زدن تک به تک شدن و همکاری با هم‌تیمی‌هایش مشهور است.

او امسال، ۱۱ پاس گل در تمام مسابقات برای باشگاه و کشورش به ثبت رسانده و ۱۳ گل نیز زده است. او یک وینگر تمام‌کننده قهار بوده است، اما در این فصل، او به جای زدن شوت به سمت چارچوب، فقط با سر به طرف دروازه شلیک می‌کند.

طبق گزارش FBref، در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲، او به طور میانگین در هر ۹۰ دقیقه نزدیک به چهار بار به سمت دروازه شوت می‌زند که در مقایسه با دو باری که در سال گذشته انجام داده بود، بیشتر است. البته توضیحات متعددی برای این موضوع وجود دارد. رودریگو بیشتر در سمت راست زمین حضور داشته است، درحالی که آنچلوتی مایل بوده است که او را در پست‌های مرکزی به کار بگیرد، جایی که از او خواسته می‌شود تا بار گلزنی تیم را به دوش بکشد و بیشتر دروازه حریفان را باز کند.

صرف نظر از اینکه از او می‌خواهند که در کدام پست بازی کند، رودریگو بازیکن مطمئن‌تری است و با به‌دست آوردن دقایق بیشتر در سال‌های آینده او باید با دقت بیشتری توپ‌ها را به تور دروازه بچسباند.

پپ نباید این ستاره رئال را دست کم بگیرد!

همه این‌ها، با بازی رودریگو در خارج از جایگاه معمولی‌اش اتفاق افتاد. همانطور که او در فوریه به GOAL گفت: "در سیستم ۱-۳-۲-۴، پشت کریم، همان جایی است که بیشتر از همه دوست دارم و همه این را می‌دانند. من همیشه در مورد آن با مربی صحبت می‌کنم. البته می‌توانم در همه پست‌ها به‌خوبی بازی کنم، اما اینجا، جایی است که وقتی نوبت به بازی کردن من می‌رسد، احساس راحتی بیشتری می‌کنم."

اما این موقعیتی است که آنچلوتی به ندرت آن را مورد استفاده قرار می‌دهد. اگرچه او با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کند و حفظ توپ را به شاگردانش گوشزد می‌کند، اما به ندرت به رودریگو اجازه بازی در نقطه شماره ۱۰ داده شده است که احساس می‌کند بیشترین تأثیر را دارد. پس می‌توان دریافت، که اگر آنچلوتی در رئال مادرید به مرد برزیلی اجازه دهد تا در میانه زمین، آن هم به طور مداوم بازی کند، چه اتفاقی می‌افتد.

رودریگو می‌تواند یک گزینه تأثیرگذار برای آینده باشد. با ورود بنزما به سال‌های آخر دوران حرفه‌ای خود که احتمالاً دیگر قادر به ۹۰ دقیقه بازی در هر مسابقه نخواهد بود، آنچلوتی شاید فرصت بیشتری به مهاجم جوان و برزیلی خود دهد. همچنین این احتمال وجود دارد که امسال شاید آخرین فصل سرمربیگری این مرد باشد و با ورود مربی جدید، فرصتی پیش آید تا نقش رودریگو را تغییر دهد.

با این وجود، رودریگو ۲۲ ساله است و به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. دو سال دیگر از قرارداد فعلی او باقی مانده و احتمالاً تمدید خواهد شد، این تازه شروع ماجرا است. به احتمال زیاد، شرایط مرد برزیلی فصل به فصل بهتر خواهد شد.

در حال حاضر، او  طی ۱۰ روز آینده، می‌تواند یک بار دیگر با رئال بهترین تیم اروپا را شکست دهد و راهی فینال UCL شود.

کد خبر 660025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.