چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

رقابت‌ها برای کسب توپ طلا ادامه دارد و مسابقات دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا، موجب شدیدتر شدن تلاش ستاره‌ها برای کسب این جایزه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت برای کسب توپ طلای ۲۰۲۳ در حال ادامه است و برخی از بهترین فوتبالیست‌های جهان برای کسب این عنوان ارزشمند که سال پیش به کریم بنزما رسید، در پاریس با هم به رقابت می‌پردازند. با این حال، شکی وجود ندارد که برگزاری جام‌جهانی در قطر و درخشش در این رقابت‌ها، شانس برخی از بازیکنان برای بردن توپ طلا را افزایش داده است، با وجود اینکه مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در حال حاضر در جریان است.

به‌راستی چه کسی خود را در چارچوب بزرگترین جایزه فردی قرار داده است و چه کسی هنوز فرصت برای درخشیدن دارد؟؛ رسانه GOAL عملکرد ۱۲ ماهه بازیکنان را بررسی کرده است و رقابت و رتبه‌بندی برای دریافت توپ طلا ادامه دارد:

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۲۰- لائوتارو مارتینز (اینتر)

در فصل ۲۰۲۲-۲۳: ۲۴ گل، ۱۱ پاس گل.
قهرمان جام جهانی و سوپرجام ایتالیا.

مردی که همراه با آرژانتین، قهرمان جام‌جهانی شد، لائوتارو بی‌سروصدا، یک فصل رویایی را همراه با اینتر تجربه کرده است، حتی اگر تیم سیمونه اینزاگی در مقاطعی در سری‌آ با مشکل مواجه شده باشد. با این حال، آنها هنوز هم می‌توانند هر دو جام کوپا ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا را ببرند و اگر لائوتارو گل‌ها را به ثمر برساند تا تیمش قهرمانی بیشتری به دست آورد، باید جایگاهی در میان نامزدهای توپ طلا کسب کند.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۱۹- مایک مانیان (آث میلان)

در فصل ۲۳-۲۰۲۲: ۱۱ کلین شیت، یک پاس گل.

همراه با امی مارتینز، مانیان به نظر می‌رسد پس از نمایش‌های فوق‌العاده برای میلان و فرانسه، نماینده اتحادیه دروازه‌بانان، در لیست توپ طلای امسال باشد. برخی از سیوهای او، برابر ناپولی در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بسیار خوب بود و اگر روسونری بخواهد از اینتر عبور کند و به فینال برود، مانیان باید دوباره در بهترین حالت خود باشد.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۱۸- مارتین اودگارد (آرسنال)

در فصل ۲۰۲۲-۲۳: ۱۵ گل، ۹ پاس گل.

بعید به نظر می‌رسد که اودگارد در پایان این فصل، جام لیگ‌برتر را بالای سر ببرد، اما تعداد کمی از بازیکنان آرسنال بیشتر تلاش می‌کنند تا که در کورس قهرمانی باقی بمانند. کاپیتان توپچی‌ها همچنان برای رسیدن اهداف کلیدی خود، به رقابت ادامه می‌دهد، درحالی که او یکی از مهم‌ترین مهره‌های تیم آرتتا بوده است.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۱۷- کاسمیرو (منچستریونایتد)

در فصل ۲۳-۲۰۲۲: هفت گل، هشت پاس گل.
برنده جام کارابائو و سوپر جام یوفا.

کاسمیرو در ماه گذشته بازیکن متفاوتی به نظر می‌رسید. هافبک تدافعی‌ای مسلط، که یونایتد را در فاصله‌ای نزدیک به کسب چندین قرار داده بود، حالا از روزهای اوجش فاصله گرفته و اریک تن‌هاخ برای بازیابی سریع فرم خوب او، دست به هر کاری می‌زند.بدون شک، یکی از خریدهای خوب این فصل منچستریونایتد، کاسمیرو است باید تلاشش را چندین برابر کند تا همراه با باشگاهش، فصل را به بدترین شکل ممکن به پایان نرساند.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۱۶- نیکولو بارلا (اینتر)

در فصل ۲۰۲۲-۲۳: هشت گل، ۹ پاس گل.
قهرمان سوپرجام ایتالیا

گل‌های هر دو بازی اینتر در مرحله یک چهارم نهایی، در شب پیروزی مقابل بنفیکا در لیگ قهرمانان اروپا، بارلا را پس از یک فصل فوق‌العاده دیگر در سری‌آ، به عنوان مدعی در لیست توپ طلا قرار داده است. بازیکن ملی‌پوش ایتالیایی ممکن است مهم‌ترین نام در این لیست نباشد، اما او همچنان یکی از باثبات‌ترین بازیکنان فوتبال، با بالاترین سطح بازی است.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۱۵- رافائل لیائو (آث میلان)

در فصل ۲۰۲۲-۲۳: ۱۶ گل، ۱۵ پاس گل

او ممکن است در بسیاری از بازی‌های فصل گذشته سری‌آ که تیمش برای قهرمانی می‌جنگید، تلاش کرده باشد تا به تیمش کمک کند، اما لیائو، امسال و در هفته‌های اخیر نشانه‌هایی از بازگشت به بهترین حالت خود را نشان داده است. پاس گل‌های هیجان‌انگیز او مقابل ناپولی، جزو بهترین پاس‌گل‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا بود و روسونری‌ها آماده‌اند که برای رویارویی با اینتر در نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا، به روند صعودی خود ادامه دهند.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۱۴- برونو فرناندز (منچستریونایتد)

در فصل ۲۰۲۲-۲۳: ۱۶ گل، ۱۹ پاس گل.
قهرمانی در جام کارابائو

فرناندز، مانند بسیاری از هم تیمی‌هایش در یونایتد، ناامید به نظر می‌رسد اما او که کاپیتان مردان اولدترافورد است، باید همیشه با روحیه و آماده باشد و به بقیه تیم کمک کند تا بتواند در بین چهار تیم‌برتر قرار بگیرند و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به‌دست آورند. اهمیت او برای تیم، زمانی محرز شد که شیاطین سرخ در لیگ اروپا به سویا باختند و حذف شدند. برای عدم پایان دادن به فصل با روندی ناامیدکننده، لازم است که برونو به بهترین فرم خود برگردد.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۱۳- بوکایو ساکا (آرسنال)

در فصل ۲۳-۲۰۲۲: ۱۸ گل، ۱۴ پاس گل.

به نظر می‌رسد که ساکا درحالی که وارد هفته‌های پایانی فصل می‌شویم، دچار افت شده است و بنابراین تأثیر او در بازی‌ها، مثل چند هفته قبل نیست؟ اگرچه به نظر می‌رسد که فصل او و تیمش، بدون جام پایان بپذیرد، این مرد همچنان می‌تواند به بهترین فصل فوتبالی خود که تا به امروز اتفاق افتاده است، افتخار کند.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۱۲- خولیان آلوارز (منچسترسیتی)

در فصل ۲۰۲۲-۲۳: ۲۱ گل، ۶ پاس گل.
قهرمان جام جهانی.

آلوارز همچنان در مسیر پایان دادن به فصل به عنوان پرافتخارترین بازیکن فوتبال اروپا برای فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ است و به‌تازگی شروع به درخشش بیشتری برای سیتی زیر نظر پپ گواردیولا کرده است. اگر سیتی موفق به کسب سه‌گانه شود، مهاجم آرژانتینی، شایسته نامزدی برای کسب توپ طلا خواهد بود.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۱۱- رودریگو (رئال مادرید)

در فصل ۲۰۲۲-۲۳: ۱۶ گل، ۱۲ پاس گل.
قهرمان کوپا دل ری، جام باشگاه‌های جهان و سوپرجام یوفا.

در مورد او، به طور کلی نسبت به سه گزینه اول مادرید در خط‌حمله، کمتر صحبت شده است، اما رودریگو طی چند فصل گذشته نشان داده است که می‌تواند در زمانی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، از نبوغش استفاده کند.

رکورد او در لیگ قهرمانان، برای یک بازیکن ۲۲ ساله، فوق‌العاده است، در حالی که نمایش او در شب پیروزی و قهرمانی رئال در فینال کوپا دل ری، دوباره نشان داد که چرا این بازیکن را، فردی مناسب برای بازی در سانتیاگو برنابئو می‌دانند.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۱۰- مارکوس راشفورد (منچستریونایتد)

در فصل ۲۳-۲۰۲۲: ۳۲ گل، ۱۱ پاس گل.
قهرمانی در جام کارابائو.

فرم بازی رشفورد خیلی وقت است که افت کرده است و یونایتد می‌تواند با بازگشت او به بهترین حالت خود، امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی در جام‌حذفی باشد. همه امید آن‌ها برای کسب این عناوین، بازگشت راشفورد به بهترین فرم خود است.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۹- روبرت لواندوفسکی (بارسلونا)

در فصل ۲۳-۲۰۲۲: ۳۱ گل، ۹ پاس گل.
قهرمان سوپرکاپ اسپانیا.

فرم بازی لواندوفسکی در سال ۲۰۲۳، کمی فراز و نشیب داشته است، اما این گل‌های سرنوشت‌ساز او هستند که اکنون مطمئناً بارسلونا را به عنوان قهرمانی در لالیگا خواهند رساند با نزدیک شدن به تولد ۳۵ سالگی‌اش، شانس او برای بردن توپ‌طلا ممکن است از بین رفته باشد، اما مهاجم لهستانی همچنان به مجموعه جام‌های پرشمار خود اضافه می‌کند.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۸- خویچا کوارتسلیا (ناپولی)

در فصل ۲۳-۲۰۲۲: ۱۶ گل، ۱۷ پاس گل. قهرمانی سری‌آ.

فرم بازی او که ملقب به "کوارادونا" است، در سال ۲۰۲۳، مانند قبل از شروع سال نبوده است، اما هواداران ناپولی با توجه به نقشی که خوبچا در کسب اولین اسکودتو از سال ۱۹۹۰ بازی کرده است، به این افت مقطعی اهمیتی نمی‌دهند. وینگر گرجستانی یکی از خریدهای درخشان این فصل در فوتبال اروپا بوده است، و به قدری درخشان ظاهر شده است که اکثر تیم‌های اروپایی خواهان جذبش هستند.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۷- کوین دی بروین (منچستر سیتی)

در فصل ۲۰۲۲-۲۳: ۹ گل، ۲۹ پاس گل.

دو ماه پایانی فصل زمانی است که دی بروین بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهد فرم عالی او در طول رقابت‌های این فصل، کلید نزدیک‌تر شدن سیتی به کسب سه‌گانه بوده است. نمایش فوق‌العاده او در شب پیروزی تیمش در بازی مقابل آرسنال، احتمالاً همان جایی که می‌توان گفت سیتی عنوان قهرمانی لیگ‌برتر را به دست آورد، از یادها نخواهد رفت و اگر او در فینال جام‌حذفی و دیدار رفت و برگشت لیگ قهرمانان اروپا ندرخشد، کار سیتیزن‌ها برای قهرمانی سخت خواهد شد.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۶- ویکتور اوسیمن (ناپولی)

در فصل ۲۳-۲۰۲۲: ۲۸ گل، ۵ پاس گل. قهرمانی سری‌آ.

پس از اینکه گل او، اولین قهرمانی پارتنوپی‌ها در سری‌آ پس از ۳۳ سال را رقم زد، اوسیمن برای همیشه در ناپل جاودانه خواهد شد. این بازیکن، به‌خاطر فصل فوق‌العاده‌ای که سپری کرد، در این لیست قرار گرفت. اکنون توجهات معطوف به این است که آیا ناپولی می‌تواند در تابستان امسال می‌تواند یکی از بهترین مهاجم‌های اروپا را حفظ کند یا خیر.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۵- کریم بنزما (رئال مادرید)

در فصل ۲۳-۲۰۲۲: زدن ۲۹ گل، ۶ پاس گل.
قهرمان کوپا دل ری، جام باشگاه‌های جهان و سوپرجام یوفا.

در چند هفته گذشته بحث‌هایی در مورد اینکه آیا بنزما کاملاً آماده بوده است یا خیر، وجود داشته است، اما اگر هنوز هم می‌توانید هت‌تریک کنی، د در حالی که صددرصد نیستید، پس باید بازیکن خاصی باشید. برنده توپ طلای ۲۰۲۲ به‌طور قطع همین‌گونه است و خط دفاعی من‌سیتی باید در آماده‌باش کامل باشد تا او را در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان متوقف کند.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۴- وینیسیوس جونیور (رئال مادرید)

در فصل ۲۳-۲۰۲۲: زدن ۲۳ گل، ۲۵ پاس گل.
قهرمان کوپا دل ری، جام باشگاه‌های جهان و سوپر جام یوفا.

وینیسیوس طی چند هفته گذشته در فرمی استثنایی قرار داشته است، پاس گل فوق‌العاده او برای زدن گل اول مادرید در فینال کوپا دل ری، نمونه دیگری از این موضوع است که چرا مرد برزیلی اکنون باید به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان در نظر گرفته شود. اگر او دوباره بهترین فرم خود را نشان دهد، امیدهای سه‌گانه من‌سیتی، می‌تواند توسط لوس بلانکوس از بین برود.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۳- کیلیان امباپه (پاری‌سن‌ژرمن)

در فصل ۲۳-۲۰۲۲: ۴۸ گل، ۱۳ پاس گل.

درحالی که در چند هفته گذشته بخاطر کار مسی، توجه‌ها به پاری‌سن‌ژرمن مطعوف بوده است، این بازیکن فرانسوی بی‌سروصدا، خود را به آمار ۵۰ گل در این فصل، در فوتبال باشگاهی و ملی نزدیک کرده است. این گل‌ها منجر به قهرمانی پاریسی‌ها در لیگ فرانسه می‌شود، اما برای پایان دادن به انتظار امباپه برای اولین توپ طلا کافی نخواهد بود.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۲- ارلینگ هالند (منچستر سیتی)

در فصل ۲۰۲۲-۲۳: ۵۲ گل، ۸ پاس گل.

در اینجا یک سوال فرضی برای شما وجود دارد: اگر هالند فصل را با حداقل ۶۰ گل به پایان برساند و من‌سیتی سه‌گانه را به دست بیاورد و البته لیونل مسی دیگر حتی یک دقیقه هم برای PSG بازی نکند، چه کسی برنده توپ طلا می‌شود؟ اگر این‌طور باشد، سخت است که آن را به مرد نروژی ندهند.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

۱- لیونل مسی (پاری‌سن‌ژرمن)

در فصل ۲۰۲۲-۲۳: ۳۷ گل، ۲۴ پاس گل.
برنده جام جهانی و جام قهرمانان فیفا

اعداد و ارقام ثبت شده توسط مسی، علاوه بر تأثیر او بر قهرمانی آرژانتین در جام‌جهانی، این مرد را به یک فرد اصلی برای بردن توپ طلا تبدیل می‌کند. فرم ضعیف لئو در سال ۲۰۲۳ و محروم شدنش از سوی پاری‌سن‌ژرمناتفاق مهمی نیست و او از نظر داوران یک مهره مهم محسوب می‌شود. آیا توپ طلای شماره هشت، از دستان مرد آرژانتینی دور می‌شود؟

کد خبر 660022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.