وزیر کشور: «زنجیره ارزش» مولفه‌های قدرت در استان‌ها را تقویت می‌کند

وزیر کشور، زنجیره ارزش را اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: زنجیره ارزش مولفه‌های قدرت در استان‌ها را تقویت می‌کند و چیزی است که همه مردم را در یک پیوند معقول با یکدیگر قرار می‌دهد و همبستگی اجتماعی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی عصر امروز -دوشنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه-در دومین جلسه شورای ملی زنجیره ارزش راهبردی که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، سرپرست وزارت صمت و استانداران برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه تلاش داریم ظرفیت تمام استان‌ها را در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری برای مهار تورم و رشد تولید هماهنگ کنیم.

وی افزود: زنجیره ارزش می‌تواند برای ساماندهی هرچه بهتر ظرفیت‌هایی که داریم و ظرفیت‌هایی که باید بسازیم و تولید کنیم، کمک‌کننده باشد. اینکه کجا و چگونه سرمایه‌گذاری کنیم و چه انتظاری از آن داشته باشیم.

وزیر کشور افزود: استانداران به عنوان فرماندهان اقتصادی استان‌ها وظیفه دارند با پیگیری همه ظرفیت‌ها تلاش کنند هر استانی درآمدهای خود را تامین کند و بخشی از آن را به دولت بدهند نه اینکه استانداران انتظار داشته باشند دولت به آنها پول بدهد.

وی ادامه داد: استانداران در استان‌ها باید تولید ثروت کنند و بخشی از آن را برای کارهای مختلف به دولت دهند. استانداران باید در زنجیره ارزش این کار انجام دهند تا بتوانیم زنجیره‌های درون استانی را ایجاد کنیم.

وحیدی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری انجام می‌شود اما مردم استان آن را احساس نمی‌کنند و خود را در آن شریک نمی‌بینند. زنجیره ارزش چیزی است که همه مردم را در یک پیوند معقولی با یکدیگر قرار می‌دهد و همبستگی اجتماعی را ایجاد می‌کند و مردم طعم شیرین توسعه را احساس می‌کنند.

وی، زنجیره ارزش موضوعی اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: زنجیره ارزش مولفه‌های قدرت در استان‌ها را تقویت می‌کند. امیدوارم بتوانیم زنجیره‌ها را طراحی و دنبال کنیم تا حلقه‌های مفقوده پیدا شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 659998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.