همکاری‌های دفاعی میان ایران و عمان / مرزهای دریایی ۲ کشور تقویت شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مشاهده نشانه‌های جدیدی از تغییر موازنه قدرت از غرب به شرق گفت: همکاری‌های دفاعی میان دو کشور ایران و عمان رو به جلو و با پیشرفت سریع بوده است، از جمله این همکاری‌ها، تمرین‌های مشترک برای برقراری امنیت دریایی و انجام رزمایش‌های دریایی است.

به گزارش ایمنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری که روز گذشته در صدر یک هیئت عالی رتبه نظامی به عمان سفر کرده است، پیش از ظهر امروز _دوشنبه، هجدهم اردیبهشت‌ماه_ با دریاسالار عبدالله بن خمیس الرئیسی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن تشکر از میهمان‌نوازی همتای عمانی خود، از حمایت‌ها و کمک‌های مسؤولان عمان به‌ویژه سلطان این کشور در برابر جمهوری اسلامی ایران قدردانی و این روابط را نشان‌دهنده عمق برادری و بجا آوردن حق همسایگی توصیف کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، منطقه خلیج فارس و غرب آسیا را یکی از حساس‌ترین مناطق جهان دانست و اظهار کرد: این منطقه طی سال‌های اخیر محل زورآزمایی آمریکایی‌ها نیز بوده است که سعی داشتند خودشان را به عنوان حاکم مطلق، به جهان و منطقه تحمیل کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ نظم جدید جهانی با حضور مقامات چند کشور از جمله عمان در تهران افزود: روابط میان دو کشور ایران و عمان روابطی ممتاز، دوستانه، گرم و صمیمی است و ما معتقدیم امنیت مرزهای دریایی میان دو کشور باید تقویت شود و ما آماده‌ایم تا یک برنامه مشترک در خصوص اقدامات اطلاعاتی و گشت‌های مشترک به‌ویژه در حوزه مقابله با مواد مخدر داشته باشیم.

سردار باقری همکاری‌های دفاعی میان دو کشور ایران و عمان را رو به جلو و با پیشرفت سریع توصیف کرد و گفت: از جمله این همکاری‌ها، تمرین‌های مشترک برای برقراری امنیت دریایی و انجام رزمایش‌های دریایی است و ما از کشور عمان دعوت می‌کنیم تا در رزمایش‌های مرکب بین‌المللی دریایی نیز شرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف به خودکفایی کامل رسیده است، یادآور شد: با تعامل و ارتباط در حوزه‌های تجهیزاتی، آموزشی و عملیاتی، می‌توانیم همکاری‌های بیشتری با کشور عمان داشته باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش پایانی سخنان خود، مساله فلسطین را یکی از اساسی‌ترین مسائل برای جمهوری اسلامی ایران و دنیای اسلام معرفی کرد و گفت: امروز رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی همه جوامع تحت فشار قرار دارد و ما شاهد نوعی دوگانگی در حاکمیت آنها هستیم.

ارتقای امنیت منطقه با بهبود روابط ایران و عربستان

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عمان نیز در این دیدار، انجام سفرهایی از این دست را قوام‌بخش روابط میان دو کشور دانست و اظهار کرد: ما همگی فرزندان یک منطقه هستیم و از این‌رو منافع خود را بهتر از دیگران درک می‌کنیم و معتقدیم با اتحاد و همبستگی کشورهای منطقه می‌توان امنیت منطقه را تأمین کرد.

دریاسالار عبدالله بن خمیس الرئیسی با ابراز خوشحالی از بهبود روابط میان دو کشور ایران و عربستان گفت: این موضوع یکی از راه‌های جلوگیری از مداخله کشورهای بیگانه و نیز ارتقای امنیت منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه منافع بیگانگان در بروز و ظهور مشکلات و اختلافات میان کشورها است، تصریح کرد: رسیدن به توافق جامع به دلیل تفاوت دیدگاه‌ها کار آسانی نیست اما برخی اختلافات نباید دستاویزی برای مداخله بیگانگان شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عمان در پایان، توان جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی، پیشرفت‌ها و دستاوردهای دفاعی ایران را مایه خوشحالی و خرسندی دانست.

منبع: ایرنا

کد خبر 659913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.