منظر پیاده‌راه‌ شهرها باید با اصول تاثیرگذار بر مبلمان شهری ساماندهی شود

یک کارشناس شهرسازی گفت: با استفاده از اصول و مبانی حاکم بر هر یک از عناصر تأثیرگذار بر مبلمان شهری باید به ساماندهی فضا و منظر پیاده‌راه‌های شهرها پرداخت و با خلق گزینه‌های ممکن و سازگار به محیطی مطلوب رسید.

زهرا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هجوم بی‌رویه و حساب نشده جمعیت از روستاها و شهرهای کوچک‌تر به شهرهای بزرگ و در نتیجه نیاز بیشتر به خدمات شهری مناسب، موجب ایجاد سیمای نامناسب در کالبد شهر می‌شود، به‌نحوی که در بسیاری از موارد برای پاسخگویی به نیاز شهروندان در امر خدمات شهری، دقت فدای سرعت شده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی طراحی فضاهای شهری، ارتقای کیفیت زندگی و ایجاد محیطی آرام و جذاب برای شهروندان است، افزود: مبلمان شهری به عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر محیط شهری، سهم بسزایی در مطلوبیت فضا دارد و استانداردهای آن منجر به افزایش کارایی این عناصر، پایداری بیشتر مبلمان شهری و ارتقای سطح رضایت کاربران می‌شود.

این کارشناس شهرسازی تصریح کرد: زیبایی و کیفیت مبلمان نیز در ارتقای شاخص‌های بصری پیاده‌راه‌های ساحلی تأثیر مثبت و معناداری ایجاد می‌کند، به‌نحوی که بیشتر شهروندان کیفیت مبلمان شهری و تأثیرگذاری زیبایی مبلمان شهری را بر ارتقای کیفیت بصری و زیباشناختی پیاده‌راه‌های شهرها مطلوب ارزیابی کردند.

وی تاکید کرد: بنابراین با استفاده از اصول و مبانی حاکم بر هر یک از عناصر تأثیرگذار بر مبلمان شهری، باید به ساماندهی فضا و منظر پیاده‌راه‌های شهرها پرداخت و با خلق گزینه‌های ممکن و سازگار به محیطی مطلوب رسید.

کد خبر 659903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.