تثبیت روابط چین و ایالات متحده از اهمیت فراوانی برخوردار است

وزیر خارجه چین گفت: تثبیت روابط چین و ایالات متحده، اجتناب از روند کاهشی روابط و ایجاد اختلاف میان دو طرف از اهمیت فراوانی برخوردار است.

به گزارش ایمنا و به نقل از رویترز، کین گانگ در دیدار با سفیر آمریکا در چین اظهار کرد: آمریکا باید رویکرد خود در برابر مسئله تایوان را مورد بازنگری قرار دهد و بر اصل چین واحد پایبند باشد.

در شرایطی که چین می‌کوشد نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد، شیء جین پینگ، رئیس‌جمهور چین قرار است هفته آینده میزبان نشست دو روزه‌ای با حضور رهبران پنج کشور آسیای مرکزی باشد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه چین اعلام کرد رهبران قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان از هجدهم تا نوزدهم ماه مه (بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه) در اجلاس چین و آسیای مرکزی شرکت کنند.

به گزارش رسانه‌های دولتی چین، این نشست که اولین در نوع خود به‌شمار می‌آید و هدف آن تقویت روابط اقتصادی و دیپلماتیک آسیای مرکزی با پکن است، در شهر شیان برگزار خواهد شد.

چین به عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ انرژی جهان، تاکنون میلیاردها دلار برای استفاده از ذخایر گاز طبیعی در آسیای مرکزی سرمایه‌گذاری کرده است.

اتصال چین به اروپا از طریق راه‌آهن کلید موفقیت پروژه جهانی چند تریلیون دلاری «یک کمربند و جاده» به‌شمار می‌آید.

کد خبر 659891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.