پالما در کمال ناباوری قهرمان فوتسال اروپا شد / تحقق رویای دیرینه برای ستاره‌های پارسی

تیم فوتسال پالمای اسپانیا پس از تساوی یک بر یک در وقت‌قانونی، با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل اسپورتینگ پرتغال به‌همراه حسین طیبی و مسلم اولادقباد برای نخستین‌بار قهرمان لیگ‌قهرمانان فوتسال اروپا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتسال مایورکا پالمای اسپانیا و اسپورتینگ لیسبون پرتغال شب گذشته _یکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتسال اروپا مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند و پس از اینکه در وقت‌های قانونی به تساوی یک بر یک رسیدند، کار به ضربات‌پنالتی کشیده شد که پالما با پیروزی پنج بر سه موفق شد لیگ قهرمانان فوتسال اروپا را در کشور خود فتح کند.

در این دیدار ابتدا ریویووس دقیقه ۱۴ برای پالما مایورکا گلزنی کرد و نیمه‌اول با همین یک‌گل خاتمه پیدا کرد اما در فاصله فقط سه دقیقه به پایان بازی زیکی، گل تساوی را برای اسپورتینگ لیسبون به‌ثمر رساند تا بازی به دو زمان اضافه اول و دوم بکشد و پس از تساوی به ضربات سهمگین پنالتی برود. در پنالتی‌ها حسین طیبی پنالتی نخست پالما را به‌گل تبدیل کرد و پس از اینکه پنالتی نخست اسپورتینگ گل نشد در نهایت پالما پنج بر سه به پیروزی رسید و قهرمان قاره سبز شد.

به این ترتیب حسین طیبی که با مصدومیت هم به فینال آمده بود به‌همراه مسلم اولادقباد به نخستین بازیکنان تاریخ ایران تبدیل شدند که به قهرمانی در رقابت‌های بزرگ و معتبر لیگ قهرمانان فوتسال اروپا رسیدند؛ عنوانی که حسین طیبی آرزوی آن را سال‌ها در سر می‌پروراند و پس از کسب مقام سومی و نایب‌قهرمانی‌های نه‌چندان خوشایند با غیرت قزاقستان و بنفیکای پرتغال، این‌بار با پیروزی مقابل یک تیم پرتغالی به رویای دیرینه‌اش رسید.

پالما ششمین قهرمان اسپانیا طی ۱۰ فصل اخیر لیگ قهرمانان فوتسال اروپا است و نخستین قهرمانی تاریخ خود در این تورنمنت را به‌دست می‌آورد. ضمن اینکه اسپورتینگ لیسبون هم برای چهارمین‌بار در هفت‌سال گذشته در کمال تعجب به فینال می‌رسد اما شکست می‌خورد و به نایب‌قهرمانی بسنده می‌کند. پالمایی‌ها برای صعود به فینال در مصافی سخت، دیگر تیم پرتغالی یعنی بنفیکا را شکست داده بودند اما اسپورتینگ به‌راحتی اندرلخت را مغلوب کرده بود.

در ادامه تصاویری از جشن قهرمانی تیم فوتسال مایورکا پالما در لیگ قهرمانان فوتسال اروپا و خوشحالی بی‌حد این تیم به‌خصوص شوق قابل توجه حسین طیبی را می‌توانید مشاهده کنید؛

پالما در کمال ناباوری قهرمان فوتسال اروپا شد/ تحقق رویای دیرینه برای ستاره‌های پارسی

ثانیه‌هایی از بالا رفتن جام قهرمانی اروپا بر فراز دستان کاپیتان پالما 

کد خبر 659814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.