معرفی جاذبه‌های کمترشناخته‌شده منطقه ۲ اصفهان به شهروندان

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه طبیعت‌گردی محلی، ابزاری برای فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی به کودکان و نوجوانان است، گفت: قصد داریم در سال‌جاری محوریت برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت را بر مبنای معرفی جاذبه‌های کمترشناخته‌شده منطقه اختصاص دهیم.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استقبال شهروندان از برنامه‌های طبیعت‌محور در منطقه دو شهرداری اصفهان اظهار کرد: قصد داریم امسال محوریت برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت را بر مبنای معرفی جاذبه‌های کمترشناخته‌شده، اختصاص دهیم.

وی افزود: در دل محلات منطقه دو، جاذبه‌های ناشناخته‌ای وجود دارد که اگر در معرض دید عموم قرار گیرد، علاوه بر هویت‌بخشی محلات، می‌تواند تحول بزرگی در فرهنگ و اقتصاد محلی ایجاد کند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: معتقد هستیم اجرای برنامه فرهنگی با طبیعت چهار فصل اصفهان گره خورده است و طبیعت‌گردی می‌تواند ابزار فرهنگی و آموزش شهروندی به کودک و نوجوان باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از آموزش‌های لازم را می‌توان غیرمستقیم در فضای مفرح و شاد و در دل طبیعت به خانواده‌ها آموزش داد، زیرا زندگی شهری و شرایط اقتصادی سفرهای برون‌شهری و انس با طبیعت را برای خانواده‌ها کمتر می‌کند.

صیرفی‌نژاد گفت: وجود پهنه‌های کشاورزی و باغات در دل محلات منطقه دو یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این منطقه است که در حال حاضر با معرفی جاذبه‌های گردشگری می‌تواند به عنوان یکی از ویژگی‌های خوب منطقه محسوب شود.

وی گفت: بازدید از این دو گذر تنها مختص به افراد محلی و ساکنان منطقه دو نبود و از سایر مناطق نیز بازدید داشتیم که با توجه به جنبه علمی و آموزشی آن، بسیار مورد توجه خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار گرفت.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: برپایی این برنامه یک الگوی خوب برای جذب سرمایه‌گذاران محلی و حتی ایجاد پایگاه دائمی و تفرجی به قصد درآمدزایی مردم محلی و منطقه است.

وی اضافه کرد: شهروندان بهترین سفیران معرفی و هدایت در برپایی این برنامه بودند؛ در سایر برنامه‌های محله‌محور نیز از مشارکت اقشار مختلف شهروندان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 659792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.