پیش‌بینی انعقاد ۲ میلیارد دلار قرارداد و موافقتنامه در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۳

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود که بین یک تا دو میلیارد دلار موافقتنامه و قرارداد تجاری در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران منعقد شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا پیمان پاک امروز _یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه_ در حاشیه برگزاری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) اظهار کرد: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر توسعه تجارت خارجی و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی و در راستای توسعه روابط تجاری و فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مستقل و کشورهای هدف صادراتی در منطقه برنامه‌های متعددی تعریف شده است که یکی از این برنامه‌ها با هدف ایجاد شناخت از ظرفیت‌های بزرگ صادراتی و توانمندی‌های صنعتی ایران برای تجار، مقامات و اتاق‌های بازرگانی و مقامات مرتبط با حوزه تجارت خارجی مقصد بود.

وی افزود: بنابراین وزارت صمت با همکاری وزارت خارجه از چند ماه گذشته برنامه گسترده‌ای را تعریف کردند و طی این چند ماه توانستند بیش از هزار و ۲۵۰ نفر تجار، فعالان اقتصادی و وزرا و معاونان وزیر و مقامات مختلف تجاری بیش از ۶۵ کشور دنیا از جمله کشورهای اروپایی مانند آلمان، بلژیک، صربستان از کشورهای آمریکای لاتین مانند مکزیک، ونزوئلا، برزیل، کشورهای آفریقایی، تمام کشورهای منطقه مانند امارات، عربستان، عمان، قطر و کشورهای حوزه اوراسیا و همچنین هند و چین برای بازدید از این نمایشگاه بزرگ دعوت کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه هیئت‌های مختلف از کشورهای مختلف دنیا در این نمایشگاه حضور خواهد داشت، افزود: این افراد از توانمندی بیش از ۷۰۰ شرکت صادراتی ایرانی بازدید می‌کنند و نشست‌های مختلفی دارند و در طی ۳ روز برگزاری نمایشگاه بیش از ۶۰۰ نشست تخصصی مختلف برگزار خواهد شد.

پیمان پاک اظهار کرد: بخش خصوصی برای برگزاری این نمایشگاه تلاش‌های فراوانی کرده است و اتاق‌های بازرگانی فعالانه با سازمان توسعه تجارت همکاری کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم که بین یک تا دو میلیارد دلار موافقتنامه و قرارداد تجاری در این نمایشگاه منعقد خواهد شد.

وی افزود: تاکید ما این بود که حوزه‌های کمتر شناخته شده از جمله حوزه‌های پیلمر، دانش بنیان، تجهیزات پزشکی، صنایع پوشاک، لوازم خانگی در نمایشگاه حضور داشته باشند و ظرفیت‌های این حوزه‌ها را نمایش دهیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: همچنین یکی از برنامه‌های ما بازدید از کارخانجات و شرکت‌های صنعتی برند است که دیروز وزیر صنعت عمان از سه مجموعه بزرگ کشور بازدید کردند و برای آنها جای تعجب بود که با وجود تحریم‌ها ایران توانسته به این حد از صنعت دست یابد.

پیمان پاک اظهار کرد: بنابراین برگزاری چنین رویدادهای در ایجاد شناخت مؤثر است و قطعاً در حوزه تجارت بین‌المللی مؤثر است. یک هیئت تجاری از عربستان نیز برای بازدید از این نمایشگاه حضور دارند.

کد خبر 659722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.