اولویت دولت توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه، جنوب‌شرقی آسیا و آفریقا است‌

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در توسعه روابط تجاری گفت: توسعه تجارت با کشورهای آسیای جنوب شرقی، منطقه آفریقا و کشورهای همسایه در اولویت ما قرار داد.

به گزارش ایمنا، سید مهدی نیازی امروز _هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲_ در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان (ایران اکسپو ۲۰۲۳) با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاهی کم‌نظیر است، اظهار کرد: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم ارتباط گسترده با کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهای منطقه، همسایه و همسو است.

وی افزود: برای بازدید از این نمایشگاه بیش از ۶۵ کشور از نقاط مختلف دنیا حضور خواهند داشت، لذا بیش از ۱۲۰۰ فعال اقتصادی، تاجر و صنعتگر از این ۶۵ کشور برای بازدید از نمایشگاه مذکور که در وسعت ۳۵ هزار مترمربع برگزاری می‌شود، حضور خواهند داشت و از رویدادهای صنعتی ۱۲ گروه کالایی بازدید خواهند کرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ایران از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی توسعه بازارهای صادراتی و توسعه روابط با کشورهای مختلف و فتح بازارهای صادراتی جدید است، لذا توسعه تجارت با کشورهای آسیای جنوب شرقی، منطقه آفریقا و کشورهای همسایه در اولویت ما قرار داد.

نیازی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مفصلی در سه روز برپایی نمایشگاه تعریف کرده‌ایم که حدود ۶۰۰ رویداد است و بنابراین مذاکراتی با مقامات مختلف کشورها همچنین مذاکراتی بین مقاماتی دولتی ایران و مقامات تجاری کشورهای دعوت شده برگزار و شرایطی فراهم شده تا فعالان اقتصادی کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی ما نشست‌های رو در رو داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم این رویداد منجر به نتایج مثبتی در حوزه تجارت شود و امیدواریم بتوانیم قراردادهای منعقد کنیم در در زمینه اهداف تجاری و جهش صادراتی ما مؤثر باشد.

کد خبر 659704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.