ابلاغ فهرست بهای فضای سبز به دستگاه‌های اجرایی کشور

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: موضوع فضای سبز در میان گستره متنوع رشته‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین منظور و با هدف وحدت رویه در سراسر کشور، فهرست بهای فضای سبز شهرداری به عنوان یک الگو و پس از تهیه و تدوین توسط سازمان برنامه و بودجه به سراسر کشور ابلاغ شده است.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فهرست بهای واحد پایه یکی از مهم‌ترین اسناد مهم در چرخه ساخت و بهره‌برداری است که تهیه، تدوین و ابلاغ آنها در رشته‌های مختلف با هدف هماهنگی میان عوامل اجرایی طرح‌ها و ایجاد یکنواختی در برآورد هزینه‌های اجرای پروژه‌ها به کار می‌رود.

وی افزود: موضوع فضای سبز در میان گستره متنوع رشته‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین منظور و با هدف وحدت رویه و ایجاد یکپارچگی در سراسر کشور فهرست بهای فضای سبز تهیه شده است، در شهرداری مشهد به عنوان الگویی کامل انتخاب و پس از تهیه و تدوین توسط سازمان برنامه و بودجه به سراسر کشور ابلاغ شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: این فهرست بها در ۲۸ فصل تدوین شده است و تمام مباحث مرتبط با فضای سبز، تأسیسات و مستحدثات مرتبط شامل احداث، نگهداری، تأمین نهاده‌ها و احداث باغ بام را پوشش می‌دهد.

نجفی گفت: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر حوزه فضای سبز در شهر مشهد یکی از پیشروترین حوزه‌ها در سراسر کشور بوده، تهیه و تدوین این الگوی جامع با محوریت کارشناسان و خبرنگاران فضای سبز شهرداری مشهد، راهبری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همراهی دفاتر فنی استانداری، شهرداری‌های کلانشهرها و بخش خصوصی انجام شده است.

کد خبر 659682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.