اقتصاد گردشگری و دانش‌بنیان دو رویکرد اساسی برای توسعه همه‌جانبه اصفهان

استاندار اصفهان دو راهبرد اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان را رویکردهای اساسی استان برای توسعه همه‌جانبه دانست و گفت: یکی از ظرفیت‌های ما در حوزه گردشگری، میزبانی از رویدادهای مختلف ورزشی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، بدر محمد ذیاب صالح الذیاب، نایب رئیس فدراسیون جهانی هندبال و نماینده کنفدراسیون هندبال آسیا، رئیس کمیته توسعه هندبال فدراسیون آسیا، رئیس فدراسیون هندبال ایران، مدیرکل ورزش و جوانان استان، مدیرعامل باشگاه سپاهان و رئیس هیئت هندبال استان با استاندار اصفهان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان دیدار کردند.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در این دیدار که در راستای میزبانی اصفهان از مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا برنامه‌ریزی شده بود، اظهار کرد: از لطفی که به اصفهان از باب میزبانی مسابقات داشتید؛ بسیار قدردانی می‌کنیم، هر انسانی به هر میزان که در حوزه تخصصی خود توانمند باشد، بازهم نیاز به تکامل و آموزش دارد؛ این موضوع در حوزه ورزش و هندبال نیز صادق است.

استاندار اصفهان تجربیات مجموعه فدراسیون جهانی هندبال را در ارتقای برگزاری و توسعه مهارت هندبال در کشور راهگشا دانست و خاطرنشان کرد: در مسیر میزبانی اصفهان و برگزاری این مسابقات، همه تلاشمان را می‌کنیم تا میزبان خوبی برای مسابقات و ورزشکاران باشیم و در ارزیابی فدراسیون جهانی به عنوان میزبانی شایسته شناخته شویم.

وی افزود: به لطف خداوند و همتی که مسئولان فدراسیون هندبال کشور و باشگاه سپاهان داشتند؛ اصفهان میزبان بیست‌وپنجمین دوره مسابقات هندبال مردان آسیا خواهد بود.

مرتضوی دو راهبرد اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان را رویکردهای اساسی استان برای توسعه همه‌جانبه دانست و گفت: یکی از ظرفیت‌های ما در حوزه گردشگری میزبانی از رویدادهای مختلف ورزشی است، رسانه‌های غرب با تمام توان علیه کشور ما تخریب و سعی می‌کنند به واسطه نگاه مستقلی که ایران در دنیا دارد به عنوان یک کشور اسلامی در جهان معرفی نشود.

وی تصریح کرد: از این رو این فرصت‌ها را باید مغتنم شماریم و همه بضاعت خود را برای میزبانی شایسته به میدان بیاوریم تا اینگونه میزبانی باید سکویی برای ارتباط و اخوت بیشتر میان امت اسلام باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به بسیج امکانات همه دستگاه‌های استان برای میزبانی این مسابقات ادامه داد: اجازه نخواهیم داد حتی یک نقطه سیاه کوچک برای اعضای شرکت‌کننده ایجاد شود، رضایت اعضا و تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات برای ما اولویت نخست میزبانی خواهد بود.

میزبانی شایسته اصفهان از مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا

بدر محمد ذیاب صالح الذیاب، نایب رئیس فدراسیون جهانی هندبال و نماینده کنفدراسیون هندبال آسیا نیز در دیدار اظهار کرد: در کنفدراسیون هندبال آسیا می‌دانستیم که اصفهان می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای این مسابقات باشد زیرا در گذشته هم عملکرد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: ما در اصفهان میان خانواده خود هستیم و بسیار تشکر می‌کنیم که این وقت را به ما دادید تا شما را ملاقات کنیم، شما دوستان بسیار خوب و برادران عزیزی برای ما هستید و تأکید می‌کنم در ایران میان خانواده خود هستم.

نایب رئیس فدراسیون جهانی هندبال با اشاره به اینکه موفقیت اصفهان و ایران در این میزبانی موفقیت ما است، تصریح کرد: خوشحال هستیم که استاندار اصفهان تا این حد برای ورزش و هندبال اهمیت قائل است و روحیه دوستی و برادری دارد.

اصفهان قطب هندبال کشور

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: اصفهان قطب هندبال کشور است، از طرفی حضور چهار تیم از اصفهان در لیگ برتر هندبال کشور، حضور بیشترین تعداد ملی‌پوش که از باشگاه سپاهان در تیم ملی و نگاه ورزشی استاندار اصفهان باعث شد تا این میزبانی به اصفهان اعطا شود.

ایران پس از ۱۹ سال میزبانی هندبال جام باشگاه‌های آسیا را بر عهده گرفته است و این رقابت‌ها از یازدهم تا ۲بیست‌ودوم خردادماه ۱۴۰۱ به میزبانی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در اصفهان برگزار می‌شود؛ تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، دو نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات هستند.

کد خبر 659672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.