ورود اولین تاکسی‌های بدون راننده اشتراکی به گوانگ‌ژو

شهروندان و گردشگران گوانگ‌ژو در چین به‌زودی قادر خواهند بود از طریق تاکسی‌های الکتریکی بدون راننده در شهر تردد کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون کمپانی‌های مسافربری مختلفی در گوانگ‌ژو برای وارد کردن تاکسی‌های بدون راننده به ناوگان‌های خود اقدام کرده‌اند که در نهایت، بعضی از آن‌ها توانستند مجوز این اقدام را از سوی مدیران شهر کسب کنند. در این راستا، به‌زودی خودروهای الکتریکی کمپانی فناوری Pony.ai به حمل مسافران شهر در مسیری ۳۱۰ مایل مربعی در مرکز شهر خواهد پرداخت بدون این‌که هیچ راننده‌ای بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشد. البته پیش از این نیز، کمپانی ذکر شده به طور آزمایشی خودروهای بدون راننده خود را به تعداد زیاد در خیابان‌های شهر به حرکت در آورده بود که هیچ گزارشی مبنی بر ناامنی سفر از طریق آن‌ها ارائه نشد و همین امر مدیران را به صدور مجوز به آن برای ورود تاکسی‌های خود به شهر سوق داد.

منطقه‌ای که قرار است در مرحله اول میزبان تاکسی‌های بدون راننده باشد، مسیرهای تردد وسایل نقلیه مختلف نظیر ریل‌های قطار، ایستگاه‌های مترو و مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها و مناطق تجاری را در بر گرفته است و به همین دلیل، عبور و مرور در آن به میزان زیاد انجام می‌شود.

ورود اولین تاکسی‌های بدون راننده اشتراکی به گوانگ‌ژو

مدیران گوانگ‌ژو ادعا کرده‌اند که انتخاب این منطقه برای اشتراک تاکسی‌های بدون راننده با هدف تسهیل تردد شهروندان و به حداقل رساندن عبور و مرور وسایل نقلیه خصوصی انجام شده است به این امید که راحتی سفر از طریق این خودروهای جدید، به کاهش ترافیک خودرویی نیز منجر شود، ضمن این‌که به حداقل رساندن انتشار کربن و تغییرات اقلیمی را نیز به دنبال خواهد داشت.

دسترسی به تاکسی‌های بدون راننده اشتراکی تنها از طریق یک نرم‌افزار، که به طور رایگان قابل دانلود است، امکان‌پذیر خواهد بود و جالب اینکه کاربران می‌توانند از طریق همان نرم‌افزار ویژگی‌های مختلف خودرو نظیر رنگ چراغ‌ها را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنند.

برنامه‌ریزان گوانگ‌ژو از ورود ۱۷ تاکسی بدون راننده در مرحله اول پروژه به شهر خبر داده و مدعی شده‌اند در صورت استقبال شهروندان به عبور و مرور از طریق این وسایل نقلیه سبز، تعداد بیشتری را خریداری و وارد مسیرهای دیگر شهر خواهند کرد.

ورود اولین تاکسی‌های بدون راننده اشتراکی به گوانگ‌ژو

کد خبر 659643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.