گزارش تحقیق و تفحص از پروژه شهید کشوری روی میز شورا

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گزارش ۲۳ صفحه‌ای تحقیق و تفحص از پروژه شهید کشوری را در هشتادوپنجمین جلسه علنی شورا قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _یکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه_ در هشتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گزارش تحقیق و تفحص از پروژه شهید کشوری را قرائت کرد.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه قرائت این گزارش اظهار کرد: در ادوار شش‌گانه شورای اسلامی شهر اصفهان نخستین تحقیق و تفحص از موضوعی انجام شده است.

وی با بیان اینکه قرار بود تحقیق و تفحص از مجموعه شهید کشوری ظرف سه ماه آماده شود اما این زمان تمدید شد و اکنون گزارش آماده شده است، افزود: گزارش مبسوطی در این خصوص تهیه شده و در جلسه مشترک اعضای تحقیق و تفحص و کمیسیون پایش شورای اسلامی شهر بررسی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه علت طولانی شدن روند تحقیق به این دلیل بود که نیازمند گزارش‌های متعدد از داخل و خارج شهرداری بودیم، گفت: شهرداری بر اساس قانون، فرصت پاسخگویی و حق دفاع پیرامون این گزارش را دارد، این تحقیق و تفحص جای تشکر دارد، زیرا تحقق آن برای پروژه ضروری بود.

وی با بیان اینکه امکان پیگیری قضائی نیز برای شورای اسلامی شهر وجود دارد، یادآور شد: این ۳۰۰ هکتار با فرمان مقام معظم رهبری برای مسکن کارکنان هوانیروز اختصاص یافت؛ پروژه‌ای که همه با اصل آن موافق بودند، اما در طول زمان این پروژه دستخوش تغییر شد.

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: مجموعه پرونده‌هایی که در خصوص پروژه شهید کشوری در شهرداری موجود است، قابل دسترسی و مطالعه شده است، بسیاری از نهادهای مختلف با این موضوع مرتبط هستند، بنابراین توصیه می‌شود به این مهم جامع‌تر نگاه شود.

وی با بیان اینکه گزارشی از این تحقیق و تفحص باید به دفتر فرمانده کل قوا ارسال شود، گفت: در واگذاری‌ها قرار بود نخست نیروهای مسلح از این پروژه بهره‌مند شوند، اما اتفاقاتی افتاده است که شاهد بذل‌ها و بخشش‌ها و ایجاد بار اضافی بر پروژه هستیم.

عباس حاج رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: تحقیق و تفحص کار خوبی است، اما باید مراقب باشیم مردم گرفتار نشوند، بسیاری از مردم برای دریافت خدمت میان دستگاه‌ها پاس داده می‌شوند.

وی ادامه داد: در این روند نباید مردم وجه‌المصالحه قرار گیرند و کارها قفل شود، بلکه باید به حق و حقوق آنها توجه ویژه شود.

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن قدردانی از انجام گزارش تحقیق و تفحص مجموعه شهید کشوری اظهار کرد: این گزارش نشان می‌دهد سهل‌انگاری و نبود نظارت‌ها مسیر را از هدف خود دور کرده است.

وی با بیان اینکه باید این موضوع بررسی شود که چه میزان از پروژه شهید کشوری به کارکنان هوانیروز اختصاص داده شده است، گفت: به سرانجام این تحقیق و تفحص باید توجه شود، موارد دیگری نیز برای انجام تحقیق و تفحص وجود دارد، در این راستا باید در این خصوص برخورد قضائی محکمی انجام شود تا شعار شفافیت تحقق پیدا کند.

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: در گزارش تحقیق و تفحص به موارد بزرگ و مهمی اشاره شد، در حالی که مصادیق و موارد کوچک و پنهان‌مانده دیگری نیز وجود دارد.

فلاح تاکید کرد: دستگاه قضائی باید با جدیت برای برخورد با متخلفان ورود کند.

به گزارش ایمنا، نسخه‌ای از گزارش قرائت شده در صحن شورا به شهردار اصفهان ارسال شد تا شهرداری نیز از حق قانونی خود برای دفاع و پاسخگویی استفاده کند، پس از پاسخ شهرداری این گزارش برای تصویب به صحن شورای اسلامی شهر اصفهان خواهد آمد.

کد خبر 659612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.