معرفی ۱۲ فضای بی‌نظیر معماری بازار بزرگ اصفهان در مجموعه نماهنگ «بر سر بازار»

مدیر موزه گرمابه شاهزاده‌ها گفت: برای شناساندن فضاهای بی‌نظیر معماری موجود در بازار بزرگ اصفهان این موزه با همکاری دفتر تخصصی معماری موزه گرمابه علیقلی‌آقا اقدام به تولید مجموعه نماهنگ‌های فضاها و معماری مجموعه بازار بزرگ اصفهان با عنوان «بر سر بازار» کرد.

محمدهاشم صرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مجموعه بازار اصفهان تلفیقی از هنر و معماری خاص است که این خاص بودن باعث شده است که این مجموعه به‌عنوان یکی از شاهکارهای معماری و هنری جهان اسلام شناخته شود اما متأسفانه این مجموعه و مکان‌های مختلف آن‌که از لحاظ معماری و هنری شاخص است به‌درستی به گردشگران داخلی، خارجی و حتی شهروندان اصفهانی به‌خوبی معرفی نشده است.

وی افزود: حتی مردم اصفهان برخی از مکان‌های این مجموعه که از لحاظ معماری و هنری که در ساختن این بنا استفاده شده است را نمی‌شناسند و همین امر باعث شده است که بخش اعظم معماری و هنری مجموعه بازار اصفهان در نزد عموم ناشناخته بماند.

مدیر موزه گرمابه شاهزاده‌ها ادامه داد: برای شناساندن فضاهای بی‌نظیر معماری موجود در بازار بزرگ اصفهان، جزئیات و نکات ریزی که شاید به چشم هر بیننده‌ای در مرحله اول نیاید، موزه گرمابه شاهزاده‌ها با همکاری دفتر تخصصی معماری موزه گرمابه علیقلی‌آقا اقدام به تولید مجموعه نماهنگ‌های فضاها و معماری مجموعه بازار بزرگ اصفهان با عنوان «سردر بازار» کرد.

وی تصریح کرد: این مجموعه در ۱۲ عنوان مکانی شامل امام‌زاده هارونیه، مسجد حکیم، گرمابه شاهزاده‌ها، مدرسه صدر، تیمچه ملک التجار، سرای حاج کریم، بازار قیصریه، تیمچه سعادت، مسجد جارچی‌باشی، مسجد دارالشفاء، بازار زرگرها، عصارخانه شاهی فیلم‌برداری تخصصی و در قالب ۱۶ فایل کلیپ یک‌دقیقه‌ای روی لوح فشرده ارائه شده است.

معرفی ۱۲ فضاهای بی‌نظیر معماری بازار بزرگ اصفهان در مجموعه نماهنگ «بر سر بازار»

صرامی گفت: مجموعه نماهنگ‌های فضاها و معماری بازار بزرگ اصفهان با عنوان «بر سر بازار» در دو مکان موزه گرمابه شاهزاده‌ها و موزه گرمابه علیقلی‌آقا ارائه می‌شود که شهروندان برای تهیه این لوح فشرده می‌توانند همه‌روزه در ساعات اداری به این دو مکانمراجعه و برای تهیه این لوح فشرده اقدام کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر ارائه مجموعه نماهنگ‌های فضاها و معماری بازار بزرگ اصفهان با عنوان «بر سر بازار» به شهروندان، این مجموعه در هفته فرهنگی اصفهان با توجه به این که به زبان انگلیسی هم تدوین شده است در اختیار گردشگران خارجی، شهروندان و دیپلمات‌ها قرار گرفته است تا این مکان‌های بی‌نظیر هنری و معماری بهتر به جهانیان معرفی شود.

کد خبر 659603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.