آمار صفر درصد برد ذوب‌آهن، ملوان و مس کرمان در خانه حریفان ادامه دارد!

پس از گذشت ۲۸ هفته از فصل بیست‌ودوم لیگ برتر، سه تیم ذوب‌آهن اصفهان، ملوان بندرانزلی و مس کرمان همچنان هیچ بردی در خانه حریفان نداشته‌اند و یک بازی دیگر برای پایان دادن به این طلسم فاصله دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در فصل بیست‌ودوم به ایستگاه بیست‌وهشتم رسید و فقط دو هفته دیگر تا پایان این ماراتن عجیب و پر از حاشیه فاصله داریم. اما در همین ۲۸ هفته اتفاقاتی رخ داده و آمارهای جالبی به‌ثبت رسیده که البته بیشتر در فوتبال خودمان توانایی رخ‌دادن دارد و می‌خواهیم در گزارشی ویژه آن را با ۱۰ فصل اخیر مقایسه کنیم.

یکی از این آمارها پیروزی در بازی‌های خارج‌ازخانه است؛ در شرایطی که ۲۸ هفته سپری شده اما سه تیم هنوز نتوانسته‌اند در خانه حریفان به برتری دست پیدا کنند. ذوب‌آهن اصفهان، ملوان بندرانزلی و مس کرمان با آمار صفر درصد برد در بازی‌های خارج‌ازخانه و به‌ترتیب کسب هشت، هفت و چهار امتیاز ضعیف‌ترین تیم‌ها از این حیث هستند.

ذوب‌آهن اصفهان با مهدی تارتار فقط هفته پایانی فرصت دارد تا با پیروزی مقابل صنعت‌نفت آبادان این رکورد منفی و عجیب را از بین ببرد؛ ملوان بندرانزلی هم می‌تواند مانند ذوب‌آهن در هفته سی‌ام در برابر نفت مسجدسلیمان که تقریباً سقوطش به لیگ دسته‌اول مسجل شده پیروز شود و در نهایت مس کرمان که هفته بیست‌ونهم باید در خانه همین ملوان بندرانزلی بایستد و با گرفتن سه‌امتیاز بالاخره آمار عجیب‌وغریب صفر درصد پیروزی را پاک کند.

آمار صفر درصد برد ذوب‌آهن، ملوان و مس کرمان در خانه حریفان ادامه دارد!

فصل بیست‌ودوم سه تیم در خود جای داده است که تا پایان هفته بیست‌وهشتم حتی یک‌بار هم در خانه حریفان رنگ برد را ندیده است؛ لیگ گذشته شاهد چنین اتفاقی نبودیم اما در فصل بیستم تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز با کسب فقط سه تساوی و ۱۲ شکست در خانه حریفان و بدون برد به کار خود خاتمه داد و در نهایت به‌عنوان اولین تیم به لیگ آزادگان سقوط کرد و لیگ نوزدهم نیز پارس‌جنوبی جم با صفر برد، هفت تساوی و هشت شکست در بازی‌های خارج‌ازخانه لیگ را تمام کرد و پرونده‌اش با سقوط بسته شد.

این آمار در فوتبال ایران تازگی ندارد و فصل هفدهم دو تیم نفت تهران و سپیدرود رشت در بازی‌های خارج‌ازخانه به یک پیروزی هم نرسیدند و دست آخر راهی یک‌لیگ پائین‌تر شدند. در لیگ پانزدهم استقلال اهواز این طلسم را با خود همراه کرد و سرنوشتی جز خداحافظی با لیگ برتر نداشت و در فصل چهاردهم دو تیم ماشین‌سازی تبریز و نفت مسجدسلیمان آن را برای خود رقم زدند. لیگ سیزدهم مس کرمان بردی در خانه حریفان نداشت و سقوط کرد؛ سرانجام فصل دوازدهم لیگ برتر نیز باوجود ۱۸ تیمی بودن، برای گهر زاگرس و صنعت‌نفت آبادان همین ماجرا پیش آمد که منجر به سقوط‌شان شد.

آمار صفر درصد برد ذوب‌آهن، ملوان و مس کرمان در خانه حریفان ادامه دارد!

به گزارش ایمنا، طی ۱۰ فصل گذشته لیگ برتر، ۱۰ تیم در کل لیگ موفق به کسب پیروزی در خانه حریفان نشدند و به‌راحتی با قرار گرفتن در انتهای جدول به لیگ دسته‌اول سقوط کردند. ضمن اینکه نهایتاً در یک‌فصل دو تیم این آمار منفی را به‌ثبت رسانده بودند؛ اما عجیب‌تر اینکه در فصل جاری تاکنون سه تیم در خانه حریفان هیچ بردی نداشته‌اند و احتمال سقوط نیز برای آنان کم است. به‌جز مس کرمان که با صنعت‌نفت هم‌امتیاز است و خطر سقوط تهدیدشان می‌کند، ملوان بندرانزلی و ذوب‌آهن به‌علت کسب نتایج بهترشان باوجود ناکامی در پیروزی خارج‌ازخانه جایگاه امنی دارند.

باید دید آیا این سه‌تیم در دو هفته باقی‌مانده این طلسم را می‌شکنند و بدعت سقوط که حداقل در ۱۰ فصل اخیر وجود داشته کماکان تداوم می‌یابد یا بالاخره نوار آن پاره خواهد شد؛ چنانچه مس کرمان که در جنگ بقاست بتواند در لیگ برتر بماند برای نخستین‌بار در ۱۰ سال گذشته، تیمی که در یک فصل حتی یک برد هم در خانه حریفان نداشته در لیگ برتر می‌ماند و سقوط نمی‌کند.

کد خبر 659599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.