راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی شهرداری مراغه

سرپرست شهرداری مراغه از راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی این شهر خبر داد و گفت: مراغه نگینی درخشان در تاریخ و تمدن بی‌بدیل کشورمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام مروتی در آئین بزرگداشت روز مراغه اظهار کرد: در طول تاریخ، مردم مراغه به مراغه‌ای بودن خود افتخار کرده‌اند، چراکه مراغه نگینی درخشان در تاریخ و تمدن بی‌بدیل کشورمان است.

وی افزود: مراغه به لحاظ سرمایه‌های علمی، سرزمینی است که مشاهیر عظیمی را در دل خود جای داده است و در زمان ایلخانان خواجه نصیر توانست با ایجاد مراکز بزرگ علمی، فرهنگی، دینی، تاریخی، سیاسی، نجوم و دیگر علوم روز آن دوران، شاخ و برگ دانش و پژوهش را افزایش دهد.

سرپرست شهرداری مراغه خاطرنشان کرد: تمام این داشته‌های غنی سرمایه ملی ما است که در راستای همدلی و همبستگی باید از آنها استفاده و این پیوستگی و همدلی را در دنیا تقویت کنیم.

مروتی اضافه کرد: آئین گرامیداشت روز مراغه در هفتمین سال برگزاری این رویداد فرهنگی، علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و تاریخ مراغه را گرد هم آورد.

ابراهیم خوش‌رفتار، دبیر برگزاری مراسم روز مراغه با اشاره به اقدامات انجام شده جهت گرامیداشت روز مراغه اظهار کرد: اجرای برنامه‌های روز مراغه مختص یک فرد، یک شخص و یک نهاد نیست و مسئولان و مردم باید همه با همدلی برای گرامیداشت این روز قدم بردارند.

وی افزود: امسال برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت روز مراغه از جمله مسابقات ورزشی، تورهای مراغه‌گردی، همایش سرمایه‌گذاری، نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری برگزار شد.

به گزارش ایمنا، آئین بزرگداشت روز مراغه امسال با شرکت و حضور پرشور شخصیت‌های فرهنگی و اقشار مختلف مردم متفاوت‌تر و مردمی‌تر از سال‌های قبل در تالار عبدالقادر مراغه‌ای برگزار شد.

کد خبر 659562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.