ترین‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال

هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر با درخشش بازیکنان خارجی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس و سپاهان با برتری مقابل حریفان خود به رقابت در صدر جدول ادامه دادند اما استقلال که هفته گذشته نیز مقابل پرسپولیس شکست خورده بود، با توقف خانگی مقابل صنعت نفت بار دیگر امتیاز از دست داد تا عملاً از کورس قهرمانی خارج شود. در جنگ رتبه چهارمی نیز این تراکتور بود که در این هفته با برتری مقابل مس کرمان این جایگاه را حفظ کرد تا فاصله خود را با گل‌گهری که در خانه از آلومینیوم شکست خورد بیشتر کند. در انتهای جدول اما رقابت به اوج خود رسیده است و با نتایجی که در این هفته رقم خورد دو تیم مس کرمان و صنعت نفت در امتیاز ۲۱ برابر شدند تا دو هفته باقیمانده تکلیف تیم سقوط کننده از بین این دو تیم را مشخص کند.

نتایج هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

نفت مسجد سلیمان صفر- سپاهان دو

ذوب آهن دو- فولاد صفر

ملوان صفر- مس رفسنجان چهار

مس کرمان یک- تراکتور سه

استقلال یک- صنعت نفت آبادان یک

گل‌گهر صفر- آلومینوم یک

نساجی یک- هوادار یک

پیکان صفر- پرسپولیس یک

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: استقلال یک- صنعت نفت یک

یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته که اهمیت زیادی در معادلات صدر و قعر جدول داشت بدون شک دیدار استقلال و صنعت نفت بود. در این دیدار که اشتباهات داوری به ضرر هر دو تیم به چشم می‌خورد در نهایت صنعت نفت یک امتیاز ارزشمند در خانه استقلال گرفت تا عملاً استقلال را دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها از کورس قهرمانی خارج کند و خود با مس کرمان هم امتیاز شود و در دو هفته باقیمانده با توجه به رقبای پیش رو، شانس بیشتری نسبت به مس کرمان برای بقا داشته باشد.

تیم هفته: آلومینیوم اراک

آلومینیوم که یکی از تیم‌های چغر فصل جاری بود در دیداری که برای گل‌گهر به دلیل رقابت بر سر رتبه چهارمی اهمیت زیادی داشت موفق شد این تیم را در خانه‌اش شکست دهد تا بهترین برد هفته را کسب کند. آلومینیوم با این پیروزی به رتبه هفتم جدول صعود کرد و گل‌گهر یک گام دیگر از کسب سهمیه آسیایی دورتر شد.

سرمربی هفته: محمد ربیعی (مس رفسنجان)

برد درخشان مس رفسنجان در خانه ملوان یکی از نتایج جالب توجه این هفته بود. شاگردان محمد ربیعی در مس در حالی با چهار گل ملوان را در انزلی مغلوب کردند که هفته گذشته ملوان در اصفهان دست به کار بزرگی زده بود و با توقف سپاهان، صدرنشین لیگ را عوض کرده بود.

ترین‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال

دروازه‌بان هفته: حسین پورحمیدی (آلومینیوم)

بسته نگه داشتن دروازه در سیرجان آن هم برابر گل‌گهر به خودی خود کار بزرگی است، حال اگر این کلین شیت به لطف مهار پنالتی هم باشد و در نهایت منجر به برد تیم شود ارزش آن دو چندان می‌شود. پورحمیدی در جریان پیروزی آلومینیوم مقابل گل‌گهر پنالتی امین قاسمی‌نژاد را مهار کرد تا نقش ویژه‌ای در پیروزی تیمش ایفا کرده باشد و به شایستگی به عنوان بهترین دروازه‌بان هفته انتخاب شود.

مدافع هفته: نیلسون جونیور (سپاهان)

سپاهان که پس از تراژدی هفته گذشته مقابل ملوان به نظر بسیار بی روحیه می‌رسید برابر نفت مسجد سلیمان و در ۴۵ دقیقه نخست بازی ضعیفی ارائه داد و به نظر می‌رسید در خانه نفت مسجد سلیمان به مشکل خورده است. با این حال اما در ابتدای نیمه دوم این نیلسون جونیور بود که با گلزنی با ضربه سر ورق را به سود سپاهان بازگرداند و زمینه ساز پیروزی خارج از خانه سپاهان و ادامه کورس قهرمانی با پرسپولیس شد.

هافبک هفته: گوستاوو واگنین (تراکتور)

تراکتور که نمی‌خواست جایگاه چهارمی را از دست دهد مأموریت سختی در کرمان و مقابل مس داشت. شاگردان خمس اما با درخشش گوستاوو واگنین و دو گلی که این هافبک ریزنقش به ثمر رساند از بازی سخت کرمان جان سالم به در بردند تا با توجه به شکست گل‌گهر مقابل آلومینیوم، حالا با اختلاف امتیاز بیشتری جایگاه چهارمی خود را حفظ کرده باشند. در این هفته هافبک‌های زیادی مثل مهدی حسینی (مس رفسنجان)، مانوئل فرناندز (سپاهان)، محمود قائدرحمتی (آلومینیوم) و مهدی ترابی (پرسپولیس) برای تیم‌های خود درخشیدند اما گوستاوو واگنین به لطف به ثمر رساندن دو گل بدون شک بهترین هافبک هفته بود.

ترین‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال

مهاجم هفته: گادوین منشا (مس رفسنجان)

منشا در این هفته یک رکورد استثنایی در تاریخ لیگ برتر به جای گذاشت و آن هم رکورد سریع‌ترین گل بود. او در ثانیه ۸ بازی تیمش مقابل ملوان دروازه این تیم را باز کرد تا نامش را بالاتر از غلامرضا رضایی در صدر جدول سریع‌ترین گل ثبت کند. منشأ که روز فوق العاده‌ای مقابل ملوان داشت یک بار دیگر نیز در نیمه دوم گلزنی کرد تا بهترین مهاجم هفته لقب بگیرد.

گل هفته: گادوین منشا (مس رفسنجان)

گل ثانیه هشتم گادوین منشا نه به خاطر زیبایی بلکه به دلیل خاص بودنش و رکورد ویژه‌ای که به ثبت رساند، گل برتر هفته لقب گرفت:

کد خبر 659558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.