چشمه مرغاب قطب گردشگری غرب اصفهان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر عسگران با اشاره به توسعه گردشگری و توجه به جذب توریست در چشمه مرغاب گفت: طرح مطالعاتی احداث مجموعه گردشگری این چشمه انجام و مراحل اجرایی آن آغاز شده است تا با کمک بخش خصوصی توسعه پیدا کند و به‌عنوان قطب گردشگری غرب استان اصفهان میزبان مسافران باشد.

رضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بهره‌برداری از کتابخانه عسگران طی سه سال گذشته با جدیت پیش‌رفت و سال گذشته یکی از آرزوهای شهروندان این شهر با افتتاح این کتابخانه محقق شد.

وی افزود: پروژه ساماندهی و ساخت آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه، محوطه‌سازی و تأمین روشنایی و آب شرب منطقه گردشگری چشمه مرغاب انجام شده است و بر اساس طرح پیشنهادی این امور پیش می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر عسگران توسعه گردشگری و توجه به جذب توریست را از برنامه‌های شهرداری این شهر دانست و تصریح کرد: طرح مطالعاتی احداث مجموعه گردشگری چشمه مرغاب انجام و مراحل اجرایی آن آغاز شده است تا با کمک بخش خصوصی توسعه پیدا کند و به‌عنوان قطب گردشگری غرب استان اصفهان میزبان مسافران باشد.

وی با بیان اینکه اجرای تأسیسات آبیاری قطره‌ای بلوار آیت‌الله خامنه‌ای به‌صورت کامل اجرا و بیش از ۲۵۰۰ اصله درخت در سطح شهر کاشته و به متراژ سرانه فضای سبز افزوده شده است، ادامه داد: ساخت و ایمن‌سازی محوطه بازی کودکان و نصب ست اسباب بازی در پارک‌های اختریه و شهدای گمنام هنیز در محدوده فضای سبز و پارک بازی ایجاد شد.

باقری با اشاره به اینکه در حوزه اداری، برنامه شهر الکترونیک مدنظر شهرداری بوده و ارائه خدمات دیجیتال در پیش‌رو است، اضافه کرد: برنامه ارائه این خدمات طی یک سال گذشته ایجاد و تجهیز و ایمن‌سازی اتاق سرور و خرید دستگاه سرور، خرید اتوماسیون شهرسازی و مجهز شدن به سیستم یکپارچه شهرسازی (رسا) اسکن، ثبت تمام پرونده‌های شهرسازی در سیستم و خرید و به‌روزرسانی سیستم‌های کامپیوتری شهرداری انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر عسگران خاطرنشان کرد: اجرا و نصب تابلوها، علائم و خط‌کشی ترافیکی در چند مرحله انجام شده و لازم است که برنامه‌ریزی جدی انجام شود تا بتوانیم به نقطه مطلوب در حوزه حمل‌ونقل دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه حمل‌ونقل بین شهری در مذاکره با دیگر شهرداری‌ها صورت گرفته است و به‌زودی خط ویژه تا مرکز شهرستان راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: از امام جمعه شهر عسگران و بخش کرون و مسئولان مربوطه درخواست می‌کنیم طرح تبدیل بخش کرون به شهرستان را در دستور کار قرار دهند و به این خواسته بحق شهروندان جامه عمل بپوشانند.‌

کد خبر 659510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.